כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
29/11/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח- הסוד להפקת אירוע מוצלח

מאת: עמית פרנקל /
10.09.2013
/ 9:27
הרבה אנשים בישראל נעזרים בשירותי מפיקי אירועים, כראייה לכך, אתם יכולים לראות את הפריחה של אותם מארגני אירועים של האלפיון העליון. אם בתחילתה של מדינת ישראל, הקו המנחה היה צניעות וענווה, הדברים עברו מהפך משמעותי והסטנדרט היום בעולם האירועים הוא- כמה שיותר מפואר.
 
אבל מהו הסוד לאירוע מוצלח? איך יודעים לעשות הפקה שבאמת תהיה הרבה יותר טובה משל אחרים? איך גורמים לאירוע שלכם להיות האירוע שכולם יזכרו , גם כמה שנים אחרי האירוע.?
 
לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן
 
הסוד השמור והגלוי ביותר בעולם הפקת האירועים הוא שלא באמת משנה מה כבר תביא באירוע שלך מבחינת אוכל, בידור, קישוטים או תוכניות אומנותית, כל זה כבר קרה, ולא רק שזה קרה, סביר מאוד להניח שזה קרה באותו המקום, באותו השבוע. ככל הנראה כבר יותר מפעם אחת באותו שבוע.
 
ברגע שאתם מקבעים את האירוע למקום מסוים, כמה תמרון כבר נשאר לכם בעצם? להביא זמר? כבר נעשה. להביא אוכל- מוגבלים על ידי כשרות. מה כבר ניתן לעשות?
 
האמת היא שממש לא הרבה. אז מה כן ניתן לשנות כדי לייצר בידול מאותם האירועים האחרים, שקורים מאות פעמים בכל שבוע רגיל? לעשות את האירוע בלוקיישן מיוחד, כזה שהאורחים שלך לא ראו מעולם. זה ככל הנראה אחד הדברים היחידים, שבהם אתה יכול ליצור בידול עבור האירוע שלך.
 
למה דווקא לוקיישן יוצר את הבידול?
 
1. הלוקיישן הוא זה שקובע את רמת האירוע- אם המיקום של האירוע הוא יוקרתי מאוד ומאוד מיוחד, זה כבר לא משנה בכלל מה יהיה תפריט האוכל, מה יהיה הבידור- כולם יזכרו לנצח שעשיתם את האירוע במקום כזה או כזה.
 
ההתרשמות הראשונית שלנו כאורחים באירוע היא: איפה התקיים האירוע, זה ככל הנראה הדבר היחידי שאנחנו זוכרים מהאירוע, אלא אם האוכל היה גרוע במיוחד. אף אחד לא זוכר את השירים, ואף אחד לא זוכר כמה אנשים היו באמת.
 
גם באירועי חברה פשוטים, כולם יזכרו עד האירוע הבא אם האירוע הזה מושקע ואיכותי או סתם עוד סדנה מהעבודה כמו שעושים פעמיים בשנה.
 
2. הלוקיישן בא להצביע על מיוחדות האירוע- סדנה מעבודה היא דבר די שגרתי שמתקיים במקומות עבודה מסודרים פעמיים בשנה, כאשר תמיד זה נראה אותו דבר, בקיצור- לא מעניין. 
 
לעומת זאת אם בהזמנות לאותו אירוע של העבודה מציינים שהמסיבה הולכת להיות בבית הכנסת העתיק ביותר בישראל וגם המפואר מכולם ברמת הגימור והעיצוב- העובדים יכולים להבין מיד שהם הולכים להגיע למשהו שונה מאוד, שכנראה וזאת לא הולכת להיות עוד מסיבת עובדים עם נאום המנכ"ל- כאן השקיעו במיוחד. משהו קורה. זאת בדיוק התחושה שאתם רוצים לשדר.
 
3. הלוקיישן יוצר זכרונות- תחשבו לרגע, בכמה חתונות, בריתות, בר מצוות הייתם בשנה החולפת. כמה מתוכם אתם זוכרים בכלל? יש אחד שאתם זוכרים? אולי בכלל לא?
 
הסיבה שאתם לא זוכרים שום דבר מכל אותם אירועים היא בגלל שהם כולם היו אותו דבר. אבל אם היו מזמינים אתכם לאירוע על סירות בכנרת, כאשר לכל זוג מוזמנים יש סירה משלו, האם הייתם זוכרים? כנראה שהרבה מאוד זמן אפילו.
 
הלוקיישן הוא זה שיוצר זכרונות, רוצים שאתם תזכרו את האירוע שלכם? רוצים שהאורחים יזכרו את האירוע שלכם? זה הזמן למצוא לוקיישן מדהים, כזה שלא נראה עד היום.
 
עמית פרנקל הוא מנכ"ל חברת 'בית הפקות', המתמחה ביצירת לוקיישנים מיוחדים לאירועים
 
(תמונת מסגרת: FreeDigitalPhotos)
תגובות
אין תגובות למאמר