כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

כל התמונות מפסטיבל האור בירושלים

מאת: יואב שי; חדשות 'מפיק' /
06.06.2013
/ 10:07

אחרי הכנות רבות פסטיבל האור החמישי נפתח אתמול בירושלים. המדור, שידוע בחיבה שלו לירושלים ובחיבה שלו לאור יצא לבחון את מה שיש לפסטיבל להציע. אנחנו יודעים, זו עבודה מלוכלכת, אבל מישהו צריך לעשות אותה.

הגענו לשער יפו ממנו יוצאים המסלולים השונים, ובו נמצאת עמדת המודיעין, בה ניתן לקבל את מפת הפסטיבל. באופן מוזר ולא אופייני לאירועים מסוג זה, הנוטים להיות משוחררים מתחושה בטחוניסטית כזו או אחרת, מאחר ואתמול צוין יום הנכסא, אפשר היה להרגיש נוכחות גדולה מהרגיל של כוחות ביטחון בעיר העתיקה. אך נראה כי לא הייתה להם יותר מדי עבודה, וכי הכל התנהל על מי מנוחות.

פסטיבל אור ירושלים 2013

התחלנו את הסיור שלנו במופע Q של ראש חוצות וקרקס Y. המופע מתאר את שגרת יומו של קרקס, במעין אופרת רוק הבנויה על הלהיטים של להקת 'QUEEN', בשילוב עם אקרובטיקה ומשחקי אור וצבע. המופע הצליח להפתיע אותנו לטובה. האקרובטיקה המרשימה, בשילוב עם התלבושות הצבעוניות והמוזיקה העוצמתית, הצליחו ליצור מופת צבעוני ומרתק, שסחף גם את הסקפטיים שבינינו. אמנם, פרדי מרקורי היה רק אחד, ואף אחד לא יוכל להיכנס לנעליו, אך מלבד כמה מעידות ווקליות, המופע עבר בצורה חלקה ומרשימה.

פסטיבל אור ירושלים 2013 פסטיבל אור ירושלים 2013

יצאנו מהמופע והתחלנו בסיור שלנו לאורכה של העיר העתיקה. המיצגים בפסטיבל מתחלקים לשלושה מסלולים. מסלול לבן, כחול וירוק. בחרנו להתחיל במסלול הלבן, אשר חוצה את הרובע היהודי ומוביל לכותל המערבי. בדרכנו פגשנו את המיצג המרשים של הקבוצה הצרפתית THE ORTIZ CREW, אשר נותן את הגישה שלו למונח 'אור וצל'.

המשכנו בדרכנו לכיוון יריד מעצבי התאורה שמתקיים במסגרת הפסטיבל, במסגרתו מציעים אמנים שונים את הפרשנות האמנותית שלהם לגופי התאורה שנחנו מכירים. בדרכנו פגשנו את הבלרינה החביבה הזו:

בסופו של דבר, הספקנו לבחון אמש שניים מהמסלולים שמציע הפסטיבל- המסלול הלבן והמסלול הכחול. אנחנו חייבים להודות שחלק מהמיצגים במסלולים הללו מוצלחים יותר וחלקם פחות. כך לדוגמה, מיצג הקשת בענן מעל כנסיית הגואל, שהיה יכול להיות מרשים יותר לטעמנו. אבל אם יש שני מייצגים שאנחנו לא נשכח, אלה ציפורי האור המרשימות שקידמו את פנינו בהגיענו לשער יפו, ומיצג 'העבר השני' של AVS, שמציג בצורה מופתית רוחות רפאים על קירות רחוב הפטריארכיה היוונית, בשילוב עם מוזיקה המקפיצה את האווירה.

פסטיבל אור ירושלים 2013

בסופו של דבר, עיריית ירושלים וחברת אריאל עשו כאן עבודה מוצלחת ויצרו אירוע מרשים מאוד, העומד בסטנדרטים בינלאומיים.