כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
23/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

האם עולם האטרקציות לאירועים עובר לדיגיטל?

מאת: יואב שי; חדשות 'מפיק' /
20.01.2013
/ 14:06
ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות לא מדלגות על ענף האירועים, ולאחרונה אנחנו שמים לב למגמה המתפתחת של מחשוב האטרקציות לאירועים. אם בעבר יכלתם להסתפק בצילום מגנטים ובכמה מתנפחים לילדים, נראה שהיום, בשביל פחות ממציאות מרובדת האורחים שלכם לא טורחים לצאת מהבית. זוגות שביקשו בעבר להפריח יונים ביום המאושר ביותר בחיים שלהם, יעדיפו היום לעשות את זה בדרך שתשלב את 'אנגרי בירדס'. חברות לא יסמכו על המזל וידאגו לצלם את אורחי הכנסים שלהן ולהעלות את התמונות לרשתות החברתיות דרך אפליקציות מיוחדות ונראה שהשמיים הם הגבול.

כדי להתמודד עם התופעה, יותר ויותר חברות אטרקציות מרחיבות את סל המוצרים שלהן, ורוכשות אמצעים טכנולוגיים כאלה ואחרים על מנת לעמוד בביקוש ולא להישאר מאחור. כך למשל, חברות שבעבר היו מזוהות באופן אבסולוטי עם אטרקציות מהסוג הקלאסי, כמו 'אבי שושן- החוויה', 'אריאל ועדיאל' ו- 'BIG FUN' מתחילות להציע ללקוחות  פעילויות אינטראקטיביות ודיגיטליות לצד החברות שזהו עיקר עיסוקן, כאשר חלקן מגדילות ועושות, ופונות גם לפן המתפתח של הרשתות החברתיות.

אטרקציות לאירועים
מי אמר חוויות אינטראקטיביות ולא קיבל?

"כמובן שתחום האטרקציות לאירועים משתנה", אומר לנו עדי רוזנבוים מחברת 'אריאל ועדיאל'. "כמו כל התחומים, גם התחום הזה משתנה כל הזמן, ואנחנו איתו. אנחנו רואים את זה בצורה משמעותית יותר באירועים שיווקיים פנים ארגוניים, שכבר מארגנים פחות פעילויות סטנדרטיות.

היום אתה תראה יותר ימי גיבוש וימי פעילויות שהולכים על קו של 'המירוץ למיליון' בירושלים או בתל אביב, ואפילו בחו"ל, אבל החוויה עצמה משלבת בתוכה את הפן הטכנולוגי- אם זה במשימות שמשלבות טאבלטים ומשימות אונליין, או אם בקודי QR שהם צריכים לסרוק ואם זה בחשיפה ברשתות החברתיות באמצעות צמידי טוויטר ופייסבוק שהמשתתפים צריכים להעביר. באופן כללי יש מעבר חד לכיוון של שיתוף ברשתות החברתיות".

הרשתות החברתיות משחקות תפקיד חזק מאוד גם בבניית אפליקציות לאירועים- כך אנחנו למדים משיחה עם גיא זוסמן מחברת 'מעבר לרשת', אשר בין היתר מפתחת אפליקציות לאירועי קד"מ וכנסים.

"חברות לא רוצות יותר סתם גימיק או משחק, אלא מחפשות תכנים שיווצרו בכנס עצמו וישותפו ברשתות. כך לדוגמה יש צלם באירוע שמצלם את האורחים, והתמונות שלהם נשלחות באופן אוטומטי לפייסבוק. אותו דבר לגבי קריקטוריסט שיצייר אותם על טאבלט, ומשם הקריקטורה משותפת ברשתות החברתיות. דבר נוסף שיוצר שיתוף תכנים הוא משחקים על מסך מגע, כמו משחק זיכרון המתאים לנושא הכנס, כאשר התוצאות משותפות בפרופיל הפייסבוק של המשתתפים.

כך או כך, התכנים עצמם נוצרים בכנס ומשותפים הלאה ברשתות, ויוצרים מעין באזז וחשיפה נוספת לאירוע. זה טרנד שאנחנו רואים שמתחזק מאוד בתקופה האחרונה, ואנחנו מצפים שרק ימשיך להתחזק".



המדור מצטרף לדעתו של זוסמן בנושא הזה. כל הנתונים בשטח מראים שהמגמה העיקרית בעולם האטרקציות הולכת לכיוון הדיגיטלי. פעילות אינטראקטיבית היא שם המשחק, וכפי הנראה התחום רק הולך ומתחזק עם קפיצות הדרך הטכנולוגיות שהעולם רואה בשנים האחרונות.

עם זאת, אין צורך להספיד עדיין את עולם האטרקציות הקלאסיות. המדור צופה שבעוד מספר שנים, אטרקציות מהדור "הישן" יחזרו להיות הדבר החם בעולם האירועים ולו רק בשל הנוסטלגיה לימים פשוטים יותר שמלווה את האדם בכל אשר ילך.
תגובות
אין תגובות למאמר