כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

מאמר אורח- הקד"מ האולטימטיבי

מאת: נורית הנדלמן /
21.11.2012
/ 13:35

למה עסקים נותנים מוצרי קד"מ? מה נדרש מקד"מ איכותי? מה הציפיות שיקרה בטווח הקצר, בינוני, ארוך לאחר הפצת קד"מ?

במהלך 25 השנים האחרונות הייתי שותפה להחלטות בתחום שיווק, קידום מכירות ואיך להמריץ, להניע לקוחות קיימים/חדשים, להמשיך את הקשר עם החברות בהן עבדתי.

כולנו רוצים יחס, חלק מיחס זה גם מוצרי קידום מכירות, מתנות ממותגות בערך כספי משתנה, בהתאם לגודל הלקוח/הספק, ובהתאם לתקציב.

מוצרי הקד"מ כאן כדי להישאר

מוצרי קידום מכירות הם כאן וישארו כאן. הם לא במקום מוצר אכותי, שרות מצוין,יחס הוגן, מחירים הגיוניים, הם בנוסף. כשאני הייתי חלק מצוות קבלת ההחלטות ,לפני שקבעתי את התקציב , חשבתי, מה הציפיות שלי מקד"מ אכותי? מה אני בעצם רוצה שיקרה אחרי שנתתי את הקד"מ? איזה קד"מ מתאים למטרה הזו?

קד"מ ייחודי, שנשמר לאורך זמן, ששומר את שם החברה שלי במודעות, שבמהותו "אומר" חשבו טוב לפני שרכשו אותי , שנותן ערך מוסף לשרותים שהחברה שלי נותנת.

לכופף את התקציב

ואכן לאורך השנים הצלחתי ( ברוב המקרים ) לכופף את התקציב לטובת מוצר ייחודי, בד"כ אקטיבי שמאפשר לעשות איתו משהו מעבר לתצוגה על שולחן העבודה או על המדף. כמובן ממותג, למרות שלעיתים אם הצבעים תואמים את צבעי הלוגו זה עושה את העבודה.

באחת החברות האחרונות שעבדתי, גיסתי קנתה לי מתנה ניירות ממו ( כן אלו שדבוקים בצד אחד ונתלשים לכתיבת תזכורות) בצורת שמלת מיני שחורה על קולב עם שרשרת, ללא שם, ללא מיתוג, סתם כי בא לה. אני שמכרתי תוכנות לתעשיות הטכסטיל והאופנה חשבתי שזה רעיון מבריק, הודתי לה ותליתי את זה במשרדי.

כל מי שראה את המוצר היה בטוח שזה קד"מ של החברה, ורצה גם. דוגמא למוצר טוב, לא ממותג, שבכלל לא קנו אותו למטרה הזו, אבל הקישור שנעשה בין הקד"מ לחברה שבה עבדתי היה מספיק כדי להניע לחשיבה חיובית, הנותנת עדיפות.

אחד מהתחומים הכי מתפתחים בחיינו הוא שמירת חוקים,ערכים,ידע,מותגים, בתודעה,  קד"מ אכותי ,חדשני,ידידותי לסביבה, מעורר מחשבה -זו  התשובה.

ואיך אומר כתב כלכלי מפורסם? " ותחשבו על זה" ....

כותבת המאמר היא נורית הנדלמן, בעלים ומנכ"ל של ג'ליקו
 
(תמונת מסגרת: FreeDigitalPhotos.net)
תגובות
אין תגובות למאמר