כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית- לעבור את התערוכה בשלום

מאת: חופית אליסוף-רביב /
24.06.2012
/ 14:36

כל מנהל שיווק או מרקום מכיר את הרגע בו הוא צריך להתחיל לארגן תערוכה או כנס בהם החברה שלו משתתפת.

מאיפה מתחילים? למי פונים? ומה הציפייה לקראת התערוכה הקרבה?

אז לאחר שסגרתם  את המיקום שלכם בתערוכה מול המפיקים, ואתם כבר יודעים את גודל הביתן- זה שלב מצוין להשקיע את מרצכם בתכנון עיצוב הביתן, שכן זהו כרטיס הביקור וה"פנים" של החברה שלכם.

יש הבוחרים שלא להשקיע בעיצוב הביתן, חלקם בוחרים לעצב ולסדר את הביתן בעצמם ויש חברות ששוכרות  חבילת בינוי מודולארית ממארגני האירוע (מבנה סטנדרטי שאינו מותאם בדר"כ לצרכי הלקוח).

ריכזתי מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את התערוכה הבאה בשלום:

1. רושם ראשוני-קובע!  לכל תערוכה מוזמנים אלפי לקוחות פוטנציאליים / אנשים מהתחום והתעשייה. 
הם מגיעים לביקור של מס' שעות בהן הם מקדישים את כל תשומת ליבם אליכם-המציגים.
ביתן מושקע ומעוצב בחוכמה ימשוך אליו לקוחות פוטנציאלים, מתעניינים ועוברי אורח.
חשוב להבין כי המסר והתדמית שהביתן שלכם משדר הולך איתם הביתה, בשיחות הקטנות בחדרי חדרים יזכרו בשם שלכם עפ"י המראה של הביתן, ייחודו, מיקומו וכו'. 

2. Less is more-   יש הסוברים כי במידה ויציגו ביתן גרנדיוזי עם כמות מוצרים רבה יותר, כך ייווצר רושם טוב יותר, הלקוחות יחשפו ליותר מוצרים והתערוכה תהיה מוצלחת. כמו כן המחשבה כי ככל שנשלב יותר תמונות, אלמנטים עיצובים וצבעים  יהיה יותר  "WOW" בביתן . פעמים רבות עומס משיג בדיוק את ההפך, מבלבל את הלקוח ויוצר ביתן מצועצע המשדר חוסר רצינות ומקצועיות. 
עצרו לרגע וחישבו על המבקר בתערוכה-הוא רואה הרבה ביתנים ולא רק את הביתן שלכם. כל התערוכה עמוסה בהמון אלמנטים, צבעים וכו' - מטרת הביתן שלכם היא למשוך את הלקוח למקום נקי, רגוע ואלגנטי - מקום שיהיה לו כיף להישאר בו.
גם במידה ויש לחברתכם מוצרים רבים להציג , ניתן להיות יצירתם ולהשיג את אותה מטרה בצורות שונות ויצירתיות. 

3.   קונספט- הגדירו את המטרות שלכם לתערוכה הספציפית  בה אתם משתתפים . האם מטרתכם הינה מכירת מוצרים? יצירת מודעות? איסוף לידים? או שמא ביתן תדמיתי ? 
מה אתם רוצים להדגיש בביתן - ייחוד המוצרים, כוח ועוצמה, טכנולוגיה מתקדמת?
לכל מטרה יהיה נכון להתאים ביתן שונה מבחינה עיצובית. הקדימו והחליטו מראש מהן מטרותיכם.
חשוב להדגיש למעצב את כל אותן הנקודות שלכם נראות כברורות מאליו, כל העובדות הללו משפיעות על אופי הביתן ועיצובו. 

4.   נוחות ונגישות- בעידן הטכנולוגיה והאינטרנט כל לקוח פוטנציאלי יכול להתרשם מהמוצרים שלכם באתר האינטרנט שלכם. המטרה העיקרית בתערוכה היא לאפשר ללקוחות לחוות את המוצר, את החברה ואנשיה. על כן- מומלץ וצריך לאפשר ללקוח לגעת במוצרים, לחוש אותם, להציג את מגוון הצבעים והגוונים, להראות הבדלים בין הגדלים השונים וכו'. הציבו עמדת קבלה על מנת שיהיה קל יותר לזהות מיהם הנציגים של החברה ולגשת אליהם. השאירו חלל פתוח לישיבה ומקום לזרימת קהל בצורה נוחה ולא מפריעה בין המוצרים השונים.

5.   קבלת פנים מזמינה- במידה והלקוח כבר נכנס לביתן שלכם, תרצו למצות את השיחה עמו בצורה הטובה ביותר. הלקוח צריך להרגיש בנוח ,יש לדאוג ( במידה וגודל הביתן מאפשר) לפינות ישיבה נוחות ונעימות. יש לחשוב מראש האם תרצו לכבד את האורחים בשתייה חמה/קרה? כיבוד קל וכו'. כדי לעדכן את המעצב מראש בכל הרצונות הללו-שכן מחשבה מקדימה תאפשר יצירת נישה ומקום ייעודי המשתלב בעיצוב הביתן ומניעת התחושה של חוסר שייכות לביתן.

6.   לראות צעד קדימה- חברות רבות משתתפות במספר תערוכות וכנסים מידי שנה. כלקוחות קיימת ברשותכם האפשרות לשמור ולאחסון את הביתן אצל חברת העיצוב (לפעמים גם אצלכם) ובפעם הבאה לשלם רק על הקמה חוזרת של הביתן או לחלופין להשתמש בחלק ממרכיבי הביתן בפעמים הבאות, אפשרויות אלו יחסכו לכם כסף רב.

לבסוף כל שנשאר הוא לבחור מעצב שיהיה קשוב לכם, יבין את צורכיכם , יהיה נגיש ויבין ללבכם. 

שיהיה בהצלחה!

נטע שדה סטודיו

נטע שדה סטודיו
(צילום: אבי לוי)

נכתב על ידי חופית אליסוף-רביב, מנהלת שיווק ב "נטע שדה סטודיו", עיצוב והפקת ביתנים בתערוכות.

(תמונת מסגרת: www.FreeDigitalPhotos.net)
תגובות
אין תגובות למאמר