כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
26/10/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

זווית אישית- הקשר בין סרט תדמית למבחן המעלית

מאת: יגאל אוחנה /
25.03.2012
/ 10:07
כבעלי חברות ועסקים אנו שומעים רבות על חשיבותם של סרטי תדמית לשיווק, פרסום וקידום העסק. במאמר זה, ננסה להבין באופן ממוקד ומדעי יותר, למה בעצם כדאי לעשות סרט תדמית.

אם תבקשו מבעל עסק להגדיר את העסק שלו ב 30 שניות, סביר להניח שלאחר שיסיים להמהם, להתלבט, לחשוב ולהגיד כמה משפטים, תגלו שלא נשארתם עם יותר מדי מידע ממוקד ביד. סביר להניח גם, שבעל העסק יחשוב שפיספס חלק מן המסרים החשובים לו, ושאת המסרים שכן אמר במסגרת 30 השניות, לא הסביר באופן הבהיר והממצה ביותר.

מכירים את מבחן המעלית? 

המבחן אומר שאם אתה, נניח, יזם הייטק ונקלעת במקרה לאותה מעלית עם מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם, יש לך 10 שניות למכור לו את עצמך/את המוצר שלך. כך זה גם בכל מפגש עם לקוח - אם עברת את מבחן המעלית הרי שתצליח למכור את המוצר שלך. אם לא – לא! 

אבל לא כל בעל עסק נולד שחקן או פרזנטור, ולא כל אחד יכול לשלוף את המשפטים הקולעים בזמן הנכון, בקצב המתאים ובאורך המדויק. 

בדיוק לשם כך יש סרט תדמית.

כמה עובדות קצרות: 

1. מחקר של אוניברסיטת ניו יורק מוכיח כי בני אדם נוטים לזכור בערך 20% ממה שקראו, אבל 80% ממה שראו. 

2. האינטרנט כיום הוא השדה הגדול ביותר של הזדמנויות עסקיות. זה ברור לכל בר דעת. בעגה המקצועית, אנשי הפרסום קוראים לזה "ניו מדיה".

3. 75% מהגולשים הנכנסים לאתר שלכם עוזבים אחרי 10-30 שניות.

4. 33% מהגולשים הצופים בסרט תדמית ברשת נוטים לצפות בו עד הסוף.

נחבר את ארבע העובדות הללו, ונבין יחד מה זה אומר:

נניח ש- 1000 איש גולשים עכשיו באתר שלך. 750 מהם יעזבו אחרי פחות מ 30 שניות, וסביר להניח שלא יספיקו לקרוא או להבין משהו אודות החברה שלך. 250 מהם יישארו כנראה יותר מ 30 שניות, אבל האם הם יקראו הכל? או יצפו בכל התמונות?

אם יש לך סרט תדמית באתר שלך, מתוך 1000 הגולשים 333 יצפו בו עד סופו. כלומר יקדישו לך ולמסרים שלך 3 דקות, שזה האורך הממוצע של סרט תדמית.

מסקנה: לא רק שהצלחת לרתק 333 אנשים לאתר שלך, אלא גרמת להם לצפות בכל הרעיונות והמסרים של החברה שלך, בצורה הכי ממוקדת ובהירה. 

בנוסף, סרט תדמית מאפשר לך להגיש את כלל המסרים שלך בתלבושת שאתה רוצה. לדוגמא, אם החברה שלך מעוניינת למתג את עצמה כחברה גדולה, מכובדת ויוקרתית, הצבעים של הסצנות יותאמו לאווירה הרצויה, הקצב של הסרט יערך באופן המייצג ביותר את המסר, וגם המוסיקה שתלווה את הסרט תיבחר בהתאם. כל המרכיבים חוברים יחד ליצירת חוויה ממצה ומדוייקת, שתציג את העסק באור הנכון ותדגיש את יתרונותיו.

לסיכום, סרט תדמית הוא הדרך הקלה, הזולה והאפקטיבית ביותר לקידום העסק שלך.



יגאל אוחנה הינו מנכ"ל חברת 'פאוזה וידאו ארט' המתמחה בהפקת סרטים ופיתוח תוכן קריאטיבי.
תגובות
אין תגובות למאמר