כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
28/09/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

עידן חדש נכנסת לתחום הקד"מ- ראיון עם איתן טיש

מאת: יואב שי; חדשות 'מפיק' /
20.02.2012
/ 9:05

את 'עידן חדש' אין צורך להציג. גם אם קברתם את הראש עמוק בחול בחמש עשרה השנים האחרונות, בוודאי שמעתם על חברת ההפקות הצבעונית ועל מאבקי הכוחות והתהפוכות שעברו עליה בחצי השנה האחרונה.

הגעתי למשרדי החברה כדי לפגוש את איתן טיש, המנכ"ל החדש של החברה, שנכנס לתפקידו אחרי עזיבתם המתוקשרת של שני השותפים לשעבר בחברה- אריק שכטר ומשה הוכמן. אחרי הבידוק הבטחוני המוקפד ('עידן חדש' חולקת בניין עם משרד ממשלתי איזוטרי) והכוונה קלה מצד המאבטחים, מצאתי את עצמי במשרדים. כשאמרו לי שמדובר בחברה צבעונית לא תיארתי לעצמי שאנשי החברה לקחו את זה באופן מילולי. כל אחד מהמשרדים צבוע בצבע שונה, דבר שהקל עלי למצוא את החדר הצהוב בו חיכה לי המנכ"ל.

אז מיהו בעצם איתן טיש? בן 40, נשוי פלוס שני ילדים. מנכ"ל 'עידן חדש' כמעט שישה חודשים. לפני כן כיהן מספר שנים כסמנכ"ל מכירות בחברת 'הוט' ולפני כן, מנהל פיתוח עסקי ב'כללית מושלם'. לדבריו, כל כמה שנים הוא מחליף ארנה ניהולית.
 
איך אתה מסביר את החיבור שלך עם 'עידן חדש'? 
 
אני מנהל מסלול ניהולי. פחות תלוי סביבה או חברה כזאת או אחרת. אני הולך תמיד לאן שמעניין אותי, ואחרי תפקיד ארוך של סמנכ"ל מכירות בחברה גדולה עניין אותי למנכ"ל חברה קטנה. פה היתה לי הזדמנות להיכנס לחברה מעניינת ולכן באתי.
 
חברה קטנה ומעניינת בתחום שאתה לא קשור אליו
 
ניהול זה ניהול זה ניהול. לא הייתי מנכ"ל אף פעם, אבל הייתי סמנכ"ל בחברה ענקית עם מחזור של 3.6 מיליארד שקלים בשנה. לנהל אנשים, לנהל ביזנס, לנהל כספים ולנהל תהליכים אני יודע טוב מאוד. התחום הזה מעניין מאוד אבל הוא לא ממש שונה. אתה יודע, כשהגעתי לפה אמרו לי – אתה לא מהתחום ואתה לא מכיר, אבל ניהלתי בהוט את המגזר העסקי, ולמכור תשתיות אינטרנט ותקשורת ולמכור אירועים- התהליך הוא אותו תהליך בדיוק. חיזור אחרי הלקוח, פילוחי שוק, לבוא לפרזנטציות, להפעיל קשרים, להיות טוב במחיר ולתת שירות מצויין.
 
אבל יש כאן מימד אחר של קריאטיביות שלא קיים בתחומים אחרים
 
באמת? אז זהו שלא. התחום הזה מאוד יצירתי, אבל יש יצירתיות גם בתחומים אחרים. גם בביטוחים, כשאתה בונה ללקוח שלך את החבילה שהכי מתאימה לו אתה צריך להפעיל איזושהי יצירתיות ובתקשורת- למצוא פתרונות תקשורת ללקוחות יכול להיות תחום מאוד יצירתי. אז נכון שפה יש מחלקת קריאטיב בדומה למשרדי פרסום, אבל בסופו של דבר אתה משתמש באנשי מקצוע מעולים ואתה צריך לנהל את זה.
 
כשהגעתי לחברה פגשתי בתהליכים לא מוסדרים. הייתי צריך ליצור בסיס יציב של קריאטיב ושל איכויות. גם כסמנכ"ל מכירות עשיתי הרבה אירועים אז יש לי ניסיון בזה, אבל אתה צריך לזכור שהאנשים בחברה נשארו אותם אנשים, החומר האנושי הקריאטיבי נשאר אותו דבר. אותם אנשים שאני צריך בסופו של דבר לנהל.
 
אז אולי לקח לי חודש או חודשיים להבין מי נגד מי ואיך זה נראה, אבל בסופו של דבר האנשים כאן נהדרים. צריך רק לדעת לנתב אותם נכון.
 
מה התכניות קדימה?
 
עידן חדש עברה הרבה טלטלות ותהפוכות בשנה האחרונה, אבל אני חושב שבחודשים האחרונים עלינו על דרך המלך. ביצעתי פה שינוי מבני והבאתי כוחות חיזוק מבחוץ. פלג רפפורט מ'פרומרקט' לדוגמה, הצטרף לסמנכ"לית המכירות שלנו חגית קליין, ורק לאחרונה איחדנו כוחות עם 'דיזנהויז'.

הצטרפו אלינו כמה חברים, ביניהם אילן עזריה, שפעל ב'נתיבי לכת' לפני שהגיע ל'דיזנהויז'. מבחינתי, שלושת הקודקודים האלה יוצרים לי (יחד עם הקריאיטיב שלנו) בסיס ללכת לאן שאני רוצה. 
 
בנוסף, מעבר לאירועים וכנסים שהם הלחם והחמאה שלנו, אני רוצה להתמקד בנושא השיווקי. אני רוצה להביא את היכולות וההבנה שלי ולהתחבר לפלג ולכולם ולהציע ללקוחות שלנו מעטפת של 360 מעלות: גם כנסים, גם אירועים, גם נופשים אבל גם ייעול מכירתי.
 
אנחנו רוצים ליצור מצב שבו אם אתה מגיע לאירוע של חברה מסויימת, אתה תחווה את מה שהחברה חווה. אנחנו בעצם רוצים להתחבר לדי.אן.אי של הלקוח וליצור משהו חדש. אני רוצה ליצור אירועים עסקיים שבהם אתה תקבל תכנים שיעשירו אותך, אבל בכיוון של המותג. אני לא רוצה שנציג מכירות או נציג שירות יצא לנופש ויגיד היה לי כיף. אני רוצה שהוא יגיד את זה אבל שהוא גם יצא עם תכנים שיווקיים.
 
בנוסף, אנחנו עובדים על יוזמות שיווקיות. אנחנו נכנסים לתחומים שהם לא פר אקסלנס אירועים ונוגעים יותר לתחום של קד"מ. זה התחום שלי ואנחנו הולכים לתפוס לנו דריסת רגל בו. גם קד"מ קלאסי, החל ממרצ'נדייז ממותגים ועד לדוכנים, וגם להעסקה של אנשי מכירות בפועל שיעשו יותר מסתם שיווק רגיל. בעצם, מה שניתן ללקוח היא הדרכה מהותית במכירות. אני יכול להתחייב לך שכל עמדת מכירות שתתחרה מולי, תגיע להישגים שנמוכים ממני בשלושים אחוזים. וכאן אני מגיע שוב למעטפת של 360 מעלות שדיברתי עליה-  חברה שתרצה לדוגמה למכור מוצר X אני אייצר לה סביב המוצר הזה עטיפות, אני אעשה לה פילוח שוק ללקוחות שלה ואני אדע להגיד לה מה המחירים שהיא צריכה לדרוש על החבילות שלה. 
 
כולם מדברים על כך ש- 2012 תהיה קשה.
 
יש פה אפקט פיגמליון. כלכלנים אמרו בסוף 2011 שיהיה פה בלאגן ומיתון, תוסיף לזה את המחאה החברתית ונוצר מצב בו כל המנהלים מסתכלים ימינה ושמאלה, מהדקים חגורות ומחכים לראות מה יהיה. חברות בענף שלנו הרגישו את זה בהתחלה, אבל חברה כמו שלנו, שהיא יזמית, והיא מגיעה אל הלקוחות שלה מהפן של "בואו נגביר את המכירות, בואו נפתח ערוצים חדשים, בואו נעשה כנסים איכותיים, עם תוכן ולא רק פאן", חברה כזאת יכולה להתגבר על משברים כאלה. אני מאמין שהשנה לא יהיו יותר מדי זיקוקים ואירועים גרנדיונזים ושפיכה של כסף, אלא בעיקר כנסים ופעילויות לעובדים, וגם אז, לא דברים יותר מדי פנסי.
 
אני רוצה לגעת קצת בזעזוע שהחברה עברה לפני כחצי שנה 
 
כל עוד הנושא נמצא בדיון של בית המשפט אני לא מעוניין להתייחס אליו. בחודש מרץ יתקיים דיון מכריע. אחריו תוכל לשאול אותי מה שאתה רוצה.
 
 איתן טיש
(צילום: יואב שי)
תגובות
התקבלו 1 תגובות
1.  עידן חדש