כל מה שחם בענף ! אמין, מקצועי ומקיף יותר.
כל יום שני, מדי שבוע
ניוזלטרים נוספים מהענף :
13/08/2017
ניסויים בקד"מ בבני אדם
המדור סוקר מגמות, פרוייקטים ורעיונות מקוריים בתחומי הקד"מ, האירועים והשיווק בחו"ל.
חפש בכתבות:

ה-מגמה בקד"מ לשנת 2012

מאת: יואב שי; חדשות 'מפיק' /
06.02.2012
/ 14:00

יותר ויותר אנשי שיווק מבינים בזמן האחרון שהם יכולים להעביר את המסר שלהם לכמה שיותר אנשים ובצורה הרבה יותר קלה באמצעות יצירת 'ממים'. בשנתיים האחרונות אנחנו נתקלים בקמפיינים ויראלים למיניהם, אבל עושה רושם שבשנה הקרובה צפויה עליית מדרגה רצינית בשימוש בגולשים (שלא נאמר צרכנים) לצרכי קידום מותגים. עליית מדרגה שניצניה המצחיקים והחוויתיים נמצאים כבר בשטח.

אז מה זה בעצם 'מם'?
 
מדובר בתופעת אינטרנט שתופסת תאוצה בשנים האחרונות, ככל שהשיתוף בין הגולשים נעשה קל יותר ומשמעותי יותר. קחו לדוגמה את מם 'ביבי-גאמפ' שהסתובב ברשת אחרי שגלעד שליט חזר הביתה. מישהו העלה לאינטרנט תמונה של נתניהו צוהל עם שחקני מכבי תל אביב אחרי הניצחון על צסק"א ותוך שעות ספורות כבר אפשר היה להבין שמדובר בתופעה. עשרות תמונות הועלו לרשת וחגגו את ה'מם' החדש, שהתחיל לפלס את דרכו לעמודי החדשות.
 
bibi mozart bibi lennonbibi supper
מם 'ביבי גאמפ'
 
העיקרון פשוט מאוד. אתם גולשים באינטרנט ונתקלים בתמונה שמצחיקה אתכם, חתול שעושה משהו מטופש, או תמונה של יאיר לפיד עם משפט מצחיק על חשבונו של מר לפיד. לא תשתפו אותה עם החברים שלכם? ברור שכן. ואם אתם יודעים לשחק קצת עם פוטושופ, הרי תעשו גרסה משלכם לתמונה ותפיצו אותה הלאה.
 
 יאיר לפיד-סמים יאיר לפיד- מעמד ביניים 
יאיר לפיד וחבר
 
בעצם, כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לגרום לאנשים ליצור עבורנו את המסר השיווקי שלנו ולהפיץ אותו הלאה. קחו לדוגמה את הקמפיין של חברת 'OCB' שעשתה תחרות עיצוב כרזות למותג. התמונות של הגולשים הסתובבו ברשת ומשכו עוד ועוד אנשים ליצור עבורם כרזות, כשהסוד הוא בדרך כלל לשמור על הומור חי ובועט. 'מם' טוב הוא כזה שיגרום לאנשים לצחוק ולהגיד "גם אני רוצה". ומכאן ועד להצפה של הרשתות החברתיות בקמפיין שלכם הדרך קצרה מאוד.
 
מונה ליזה מגלגלת חתול OCB קוביה הונגרית OCB
כמה מעבודות הגולשים ל- OCB
 
אבל זה לא מתחיל ונגמר בתמונות ובעבודות פוטושופ.
 
אם אומן ניו-יורקי הצליח לגרום לעשרות אנשים להצטלם עם הראש במקפיא, ואם עשרות אנשים אחרים הצטלמו כשהם שוכבים עם הפנים למטה בכל מיני מקומות מוזרים בתופעה שנקראת 'פלנקינג', אז אין שום סיבה שמותגים לא יצליחו לייצר באזז כזה שיוציא את הגולשים החוצה לבצע עבורם פעולות של שיווק גרילה רק כדי שיוכלו לשתף אותם אחר כך ברשת, ואולי גם לזכות בפרס על המאמץ.
 
מקרר מקרר
עם הראש במקפיא, סתם בשביל הכיף
 
פלנקינג
'פלנקינג'
 
בסופו של דבר, האינטרנט יכול לשמש כמוח קולקטיבי שיוצר עבור המפרסם את הקמפיין הבא. ראינו את זה כבר בארץ בקמפיינים נגד תאונות דרכים ובקמפיינים לגלידות, ומי שראה את משחק הסופר בול האחרון נתקל אולי בפרסומת הבאה לשברולט, שיצר סטודט לקולנוע עבור תחרות גולשים של חברת הרכב.
 
 
מדור החדשות של אתר 'מפיק', צופה שבשנת 2012 (אם לא ייחרב העולם לפי התחזית של בני המאיה), נראה יותר ויותר מהלכים שיתופיים-חווייתים שהחלו את דרכם ברשת "זולגים" לרחוב ומשרתים מותגים ביצירת דימויי מגניב וחברתי.
תגובות
אין תגובות למאמר