ראשי התיבות של המילים: מטר מרובע.
חיבורהמתפרסם באחד מאצעי התקשורת הכתובים ומציג עמדות מסוימות של הכותב בנושאים שבהם הוא נחשב למומחה.
העותק הערוך-סופית הראשון של הפקת או הקלטת וידאו או סרט. זוהי הגירסה בעלת האיכות הטכנית הטובה ביותר.
מונחים חלופיים: MASTER
באדיבות:פרומרקט
סוגי המוצרים והשירותים אשר נרכשו ע"י הלקוח בעבר, היקף הצריכה וכו'.
גיל, מקצוע, תחומי עניין וכו'.
מקום מגורים, מקום עבודה, קרבה לנקודת מכירה וכו'.
רמת הכנסה, מצב משפחתי וכו'.
אביזר השומר על המוצרים המוצגים על מדפי הקמעונאי בצורה מסודרת.
מונחים חלופיים: SHELF ORGANIZER
באדיבות:פרומרקט
(מתחום מחקר השיווק)- מבצעים ופרמיות שמוצגים בפני צוות צרכנים לבדיקת הגישה וההעדפות שלהם.
(מתחום השיווק)- מאמץ שיווקי העושה שימוש בשלושה אמצעי תקשורת ומעלה.
כאשר שתי חברות ומעלה חוברות לקידום מותגים בעלי נושא משותף.
קטלוג הפונה לקוראים מהעשירונים העליונים. כולל מאמרים של העורך וכן פרסומות למוצרים אותם ניתן לרכוש באמצעות כרטיסי אשראי.
מונחים חלופיים: MAG-A-LOG
באדיבות:פרומרקט
מגדל גבוה המורכב משלד קפיצים. את המתקן ניתן לקפל לתוך תיק המציג הדפסה בצורת גליל.
מכשיר המשמש לאיתור חפצים חשודים העשויים מתכת, במטרה למנוע הכנסת נשק או אמצעי לחימה לשטח האירוע.
מונחים חלופיים: שער מגנו
אחד מארבעת צבעי הפרוצס. אדום. ראה: הפרדת צבעים.
מונחים חלופיים: MAGENTA
באדיבות:פרומרקט
חומר פלסטי המודפס מצידו האחד ומצידו השני יש דבק. המדבקה משמשת לפרסום, זיהוי מוצרים, אזהרה וכו'.
מדיום פרסומי- פרסום על גבי חלונות ראווה, המשמש כלי לקידום מבצעי מכירות או השקה של מותג חדש.
מדבקות בשלל דוגמאות אשר ניתנות להעברה למשטח נייר או עץ ע"י הצמדתם לחומר וגירוד גב המדבקה.
צורת הרבים של מדיום. ראה: מדיום.
מונחים חלופיים: MEDIA
באדיבות:פרומרקט
אמצעי תקשורת המאופיינים בתקשורת דו סיטרית עם הצרכן בזמן אמת, למשל אתרי אינטרנט.
פעילות קד"מ המנוהלת על ידי מדיום עיתון, טלויזיה, תחנת רדיו, בשם מפרסם של מוצר או שירות. בדרך כלל כתוספת לשטח או נפח הפרסום שהוא מקבל באותו מדיום, וכסיבה לאותו מפרסם להמשיך ולהשתמש באותו המדיום. הפעילות כוללת תחרויות, מסיבות, חידונים וכו'.
מונחים חלופיים: MEDIA MERCHANDISING
באדיבות:פרומרקט
מתכנן המדיה של הקמפיין הפרסומי וכל ערוצי הפרסום הרלוונטיים תוך ניהול ביצועי הזמנות הפרסום וזמני ה"ספוטים".
כל כלי המשמש להעברת מסר פרסומי. יכול להיות מודפס, אלקטרוני, משודר, או מועבר ידנית. כשמדיום מעביר מסרים לקהל גדול שאינו מסוים זהו מדיום המוני.
מונחים חלופיים: MEDIUM
באדיבות:פרומרקט
אביזר הנמצא בחנויות קמעונאיות ומשמש להצבת מוצרים מעל גובה הרצפה, ולהצגתם לרוב, במקום נגיש ללקוחות. בדרך כלל מוצבים ששה עד שבעה מדפים לגובה.
מונחים חלופיים: SHELF
באדיבות:פרומרקט
(מתחום הדפוס)- מכונת הדפסה המשתמשת באור לייזר לסריקת תמונות וטקסט ומעבירה אותם לתוף רגיש לאור לצורך הדפסה. מסוגלת להפיק רזולוציה גבוהה, למשל 9,000 נקודות לאינץ' רבוע (PSI).
בוחן ומאשר את בטיחות האירוע, דרכי מעבר, יציאות חירום, שילוט הכוונה, מחסומים, כיוון קהל ועוד.
בוחן ומאשר את תוכניות ההקמה הקשורות במערכת החשמל.
בוחן ומאשר את תוכניות הבמה והקונסטרוקציות. מספק דוח מהנדס לבמות, מתקני במה ותאורה, אוהלים, מתקנים מתנפחים וכו'.
מונחים חלופיים: מהנדס קונסטרוקציה
שילוט המתוכנן להיתלות מתקרת החנות. כולל, בדרך כלל, שניים או יותר חלקים, שמסתובבים ברוח למשיכת יתר תשומת לב.
מונחים חלופיים: MOBILE
באדיבות:פרומרקט
גירסה כהה או כבדה יותר של פונט מסוים. נמצאת בשימוש בדרך כלל בכותרות או כהדגשה.
מונחים חלופיים: BOLD FACE
באדיבות:פרומרקט
מערכת אלמנטים "תעשייתיים" לעיצוב ולבניית הביתן.
פרסומת מודפסת או משודרת היוצרת תגובה של לקוחות אל מספר תא דואר, טלפון, או פקס, ללא פרסום שמו של המפרסם.
מונחים חלופיים: BLIND AD
באדיבות:פרומרקט
הליך, עיצוב, גרפיקה, או גודל אביזר קידום המכירות או תכנית קידום המכירות, כפי שנחזים בעיני הצרכן.
מונחים חלופיים: BRAND AWARENESS
באדיבות:פרומרקט
טכניקה להצגת פרזנטציה הכוללת שניים, או יותר, סוגי מדיה. לדוגמא: שיקופיות, סרט ותצוגה ממחשב.
מונחים חלופיים: MULTI-MEDIA
באדיבות:פרומרקט
מונח המתייחס לשימוש באפיקי מדיה שונים ומגוונים לצורך העברת מסר.
תעלת פלסטיק עם מכסה, אשר משמשת להעברת כבלי חשמל בצורה אסטטית ובטוחה. מיועדת להנחה על הקרקע.
הקמה ניסיונית של תפאורה או ביתן ללקוח, כבדיקה אחרונה לפני ההקמה בשטח.
המוניטין הינו חלק חשוב ובלתי נפרד מהתדמית הכוללת של אדם או חברה. המוניטין הוא למעשה הרושם הכללי שנוצר על משהו או מישהו המבוסס לרוב על תחושות, השערות ושמועות.
מונחים חלופיים: REPUTATION, שם
תוספת לעיתון בצורת כתב עת הנוסף לעיתון יומי המתווסף לעיתון על בסיס קבוע (פעם בשבוע או בחודש) או לקראת אירוע מסוים שממתג את המוסף כמוסף פרסומי.המוספים בדר"כ הם מוספי נישה המכילים מידע בנושאי תיירות, ספורט, מחשבים ועוד...
אמצעי שיווק ישיר בו משתמשים משווקים המבקשים להדק את הקשר עם הענף ולקדם בכך את מכירות מוצריהם. המועדון מעניק לאנשי הענף הטבות שונות, מידע בענייני שיווק וקידום מכירות, מבצעי היכרות עם מוצרים חדשים ועוד. הכלים אותם מפעיל המועדון: שם, לוגו, כרטיס חבר, אירועים לענף, עיתון, משלוח ברכות לימי הולדת ולקראת חגים ואירועים. ראה: ענף.
מונחים חלופיים: TRADE CLUB
באדיבות:פרומרקט
קבוצת לקוחות שהאירגון בחר לבדלם מהלקוחות האחרים. חברי מועדון הלקוחות לרוב זוכים בהנחות, קבלת מידע ותמלוגים שונים מהאירגון.
המושג כולל רכוש, סחורות, מקומות בילוי ולינה וכו'.
מונחים חלופיים: PRODUCT
נמכר ומוזמן באופן קבוע למלאי החנויות הקמעונאיות.
מונחים חלופיים: STOCK ITEM
כל מוצר המוגש ללקוח הסופי.
מונחים חלופיים: NEW PRODUCT
אות מודפסת שהופכת להיות צרה וגבוהה יותר. משמש בעיקר לכותרות.
מונחים חלופיים: CONDENSED TYPE
נמכרים בדרך כלל ע"י חנויות מזון וקמעונאים שונים. נמצאים בשימוש ונצרכים לעיתים קרובות.
מונחים חלופיים: PACKAGED GOODS
(מתחום השיווק)- מותג הוא סמל המבטיח את סיפוק התועלת או ערך הלקוח באמצעות המוצר/שירות אותו הוא מייצג בתודעת הלקוח, המותג מיועד לזהות את החברה ,המוצר או רשת ההפצה. לבנות עבורה מוניטין ולבדל אותה מהמתחרים.
תשלום מלא או חלקי עם העברת ההזמנה
מונחים חלופיים: CASH-WITH-ORDER
שם מותג למשטח העשוי שבבי עץ דחוסים.
בקונסטרוקציה, יחידה שמטרתה לחבר בין שני אלמנטים או יותר. קיימים מחברים של מערכות וסיסטמות (ראה ערך) שונות, קיימים מחברים בעלי זויות ומספר נקודות חיבור שונות.
מתנה או פרס המוצמדים בצידה החיצוני של האריזה.
מונחים חלופיים: OUT PACK
(מתחום השיווק)- שלבי קיום המוצר. בדרך כלל: חדירה > צמיחה > הבשלה > רוויה > דעיכה.
תדירות רכישת מוצר או שירות ע"י הלקוח.
מונחים חלופיים: PURCHASE CYCLE
(מתחום השילוט)- מתקן מתקפל קל ונוח לנשיאה המשמש להחזקת קאפה.
צרכן שאינו נאמן למותג מסוים לרוב בשל הבדלי מחיר.
מונחים חלופיים: BRAND SWITCHER
(מתחום השכרת הציוד)- מחסום כבד כ -50 ק"ג במידות של 1 על 1 מ', כולל בסיס רחב המשמש כמדרך לקהל (למנוע התהפכות או קריסה של המחסום) ומדרגה מוגבהת לאיש בטחון בצידו השני. מיועד להוות חוצץ באירועים רבי משתתפים.
איסוף לימוד וניתוח עובדות הנערך ע"י חברות הקד"מ והשיווק הישיר על מנת לשפר ולייעל את פעילותן.
מונחים חלופיים: RESEARCH
מחקרים המתבססים על התבוננות (מודעת ולא מודעת) בהתנהגות הנחקרים.
התחייבות להוצאה של מרבית תקציב קידום המכירות בתחילת התקופה.
יעדים מדוייקים של תכניות קידום מכירות או שיווק ישיר המוגדרים ע"י אסטרטגיה ומבוצעים באמצעות טקטיקה. כוללות: מטרות שיווקיות, רמה כמותית של השגים, מקום וזמן לעריכת הפעילות.
מונחים חלופיים: OBJECTIVES
מידע שיווקי הנשלח אל הלקוח/ לקוח פוטנציאלי ביוזמת המשווק.
מאפשר ללקוח להזמין ולקבל את המידע הרצוי לו מהמשווק. הלקוח יוכל לקבל את המידע בכל ערוץ תקשורתי בו יבחר.
מודעת-מידע. מודעת פרסומת הנראת ככתבה של העיתון עצמו.
מונחים חלופיים: ADVERTORIAL
עיתון המופץ לקהל יעד מוגדר של חברה מסוימת ומכיל בתוכו תכנים חדשותיים ושיווקיים הרלוונטיים לחברה, לעובדיה וללקוחותיה כמובן.
סידור המעטפות הנכללות במשלוח בדיוור ישיר על פי סדר רץ של המיקוד. נעשה על מנת לקבל הנחה מיוחדת מרשות הדואר.
מונחים חלופיים: SORTING
פילים צבע חמישי. "אהרד קופי" המציג את קווי המתאם של הסכין ואת נקודות החיתוך.
חומר מודפס שמכניסים אל תוך חבילות הדיוור הישיר. לרוב, תוכנו שונה מתוכן החבילה העיקרית.
מונחים חלופיים: STUFFER
(מתחום השיווק)- מיקום המוצר שלך לעומת המוצרים המתחרים באותה הקטגוריה.
דימוי של גוף, מוצר או אדם, אשר נצרב בתודעתם של בני אדם. הגדרת מעמד תדמיתי שיווקי של האובייקט, בפני הציבור.
מיצוב נוצר באמצעות אסוציאציה בין המוצר ובין דבר מוכר - השוואה בין המוצר ובין גורמים מוכרים אחרים מכורח האסוציאציות, כך שהציבור ייחס למוצר תכונות דומות לגורם ההשוואה האסוציאטיבי.
(מתחום השילוט)-באמצעי דפוס, פרסומת על חלק מהדף המוקפת בחומר מערכתי.
שיווק ממוקד המתמקד ביחיד. יצירת גירסאות שיווק שונות המתאימות ללקוחות השונים ברמה האישית.
מונחים חלופיים: MICROMARKETING
מיקרופון נייד, מחובר למשדר רדיו ופועל ע"י מקור כוח עצמאי.
מונחים חלופיים: CORDLESS MICROPHONE
מיקרופון הקולט בעיקר את הקולות הבוקים מהכיוון אליו הוא מופנה.
מונחים חלופיים: UNIDIRECTIONAL MICROPHONE
תאי פלסטיק מיקרוסקופיים המכילים נוזל ריחני כמו שמן-ניחוח.
מונחים חלופיים: MICROCAPSULES
(מתחום השיווק)- מיתוג הוא התהליך שבאמצעותו אנו יוצרים זהות למוצר שלנו ומשפיעים על האופן בו הוא נתפס בעיני הקהל, ישנן רמות מיתוג שונות.
שיווק של אישיות מסויימת, להבדיל ממוצר, אשר עיקר מטרתה לבדל ולבנות זהות ייחודית עבור אותה אישיות. מיתוג אישי נעשה בעזרת שימוש יצירתי בכלי התקשורת השונים - הן התקשורת המקצועית והן כלי תקשורת אחרים הכוללים גם כלי מדיה אינטרנטיים שונים.
שני מותגים או יותר היוצרים שותפות שיווקית.
מונחים חלופיים: CO-BRANDING
טכניקה בה משתמשים בהיסטוריית הרכישות של הלקוח על מנת למכור לו מוצרים נוספים. למשל, בחירת מי שרכש רכב ולהציע לו ביטוח, טיפולים וכו'.
מונחים חלופיים: CROSS SELLING
מכירת מוצרים נוספים , כפועל יוצא של מבצע קד"מ של מוצר אחר.
פרס ללקוח שערכו מכסה את העלויות והקד"מ. או מתקן תצוגה הנמכר לקמעונאי במחיר המכסה את כל עלותו.
מונחים חלופיים: SELF-LIQUIDATOR
בקשה של לקוח מסוכנות הקד"מ או מחברת השיווק הישיר להגיש לו הצעות לפעילות, רעיונות, תמחור וכו', תוך הודעה כי חברות מתחרות מגישות את ההצעות גם כן.
מונחים חלופיים: BID
בקשה לקבלת הצעות ממספר ספקים, אשר מהן תבחר הצעה אחת עפ"י שיקולי עורך המכרז.
ישנם מכרזים פתוחים, המוצעים לכל המעוניין ומכרזים סגורים המוצעים רק למי שעורך המכרז בוחר.
חלק חשוב מאוד בחבילת הדיוור הישיר. המכתב כולל מסר אישי, פרסומות, הסבר והנעה לפעולה. מעביר רגש בניגוד לעלון שמעביר היגיון.
מונחים חלופיים: SALES LETTER
(מתחום הדיוור הישיר)- מכתב אחיד שנשלח לנמענים שונים, ורק שם הנמען משתנה.
מכונה ניידת בעלת תורן או זרוע שליפה טלסקופית המיועדת להרמת משאות ולשינועם באמצעות מזלג או המקן מתאים אחר.
גוף שאוסף ומארגן רשימות של אנשים ופרטיהם או חברות שיש ביניהם מכנה משותף.
מונחים חלופיים: COMPILER
מנהל את האספקטים האומנותיים באירוע ,עובד עם אמנים מתחומים שונים, יש לו ראייה כוללת והוא יודע לשלב בין כל החלקים למעטפת שלמה.
הממונה והאחראי לאירגון האירוע ולניהולו.
אחראי על האזור של הבמה באירועים.
מונחים חלופיים: STAGE MANAGER
(מתחום השיווק)- האחראי השיווקי של מוצר מסוים מטעם היצרן או המשווק- מנהל את כל הפעילות השיווקית של המוצר.
איש שיווק מטעם היצרן או המשווק שאחראי על מכירה ושיווק של קטגוריה המונה כמה מוצרים.
מונחים חלופיים: CATEGORY MANAGER
הממונה על הקריאייטיב במשרד הפרסום.
מונחים חלופיים: CREATIVE DIRECTOR
אדם שמבצע קניות מתמשכות של מוצר או שירות.
מונחים חלופיים: ACTIVE SUBSCRIBER
שם מותג למנוף קל המהווה עזר בעבודות גובה. קיימים מספר דגמים של מנופי ג'יני. חלקם בעלי יכולת התרוממות אנכית וחלקם בעלי מפרקים עם זוויות שונות. מנופים אלו בעלי יכולת תמרון בתוך שטח בנוי ושטחי תצוגה.
מנורה המאירה אור לבן יותר ממנורת ליבון רגילה אך פחות לבן ממנורת כספית.
מנורה נפוצה הנמצאת במקרנים איכותיים. מנורות אלו פולטות אור בטמפרטורה גבוהה מאוד. אורם לבן מאוד.
מנעול המאפשר פתיחת דלת על ידי דחיפה מבפנים בלבד.
מסגרת דקורטיבית דקה לתליית פוסטר חד/דו צדדי, ניתנת להזמנה במידות שונות.
מסגרת פח או קרטון אליה מוכנס פילטר צבע ומותקנת בקדמת הפנס במרחק מה מהנורה המפיצה חום רב. לתאורה שאינה מיועדת להיות צבעונית אין התקן למסגרת צבע משום שפילטר הצבע העשוי מחומרים העמידים בחום עדיין (!!) אינו מספק הגנה מפני הלהט של מקור האור.
מונחים חלופיים: COLOUR FRAME
באדיבות:גיל טייכמן מערכות עיצוב תאורה בע"מ
(מתחום השילוט)- מתקן הנתלה על גבי קיר, מציג פוסטר הניתן להחלפה קלה ופשוטה, ניתן להזמנה בגדלים שונים.
מידע המאוחסן במחשב שניתן לשימוש ולניתוח בקלות. כולל בדרך כלל רשימות לקוחות פוטנציאליים וקיימים לצורך קידום מכירות בעתיד.
מונחים חלופיים: DATA BASE
נייר בעל דוגמת סימן מים בצורת קווים אופקיים צפופים וברורים וקווים אנכיים בצפיפות דלילה יותר, המשמשת בעיקר לנייר מכתבים איכותי.
התכנסות של עיתונאים המסקרים תחום עניין מסוים, במטרה לקבל הסבר או דיווח מפי מוסמך בנושא וכל המידע הנמסר בה הוא לייחוס ולציטוט.
המסיבה יכולה להיות מכונסת מטעם איש יחסי ציבור, מטעם יועץ פרלמנטרי, חברה מסוימת ועוד.
מונחים חלופיים: PRESS CONFERENCE
כל גורם (אדם, מוצר או פעולה) שתומך במאמצי קידום המותג.
מונחים חלופיים: COLLATERAL
(מתחום הוידאו)- מסך המורכב ממספר רב של דיודות פולטות אור, התקן קריסטלי מוליך-למחצה שפולט אור, משמש במיוחד בתצוגות אלקטרוניות.
מסך בעל עוצמת אור חזקה מאוד המתאים גם להקרנות בתנאי אור מלאים.
(מתחום הקרנת הוידאו)- מסך מיוחד הנוצר ע"י קומפרסור השואב מים ופולט אותם בעוצמה, כך שנוצר מיסוך עליו ניתן להקרין באמצעות מקרן מתאים. מצריך בניית אימג'ים מיוחדים. קיימים סוגים של מסכים המתאימים לפעילות חוץ ומצריכים מקווה מים, מסכים אלו יוצרים מניפה המתאימה להקרנה של עד 20 על 15 מ'. וקיימים סוגים המתאימים לפעילות פנים ואינם מצריכים מקווה מים, מקרנים אלו קיימים במקטעים של 3 מ' אורך ומגיעים עד גובה של 5 מ'.
מסכי רקע הם בעצם הדפסות ענק או ציורים בגודל ממוצע של 4\8 מטר שמכסים את כל הקיר האחורי של הבמה ברקע שנבחר לפי נושא ההצגה או המערכה. למשל: שמיים ,ארמון ,ים, מדבר, יער ועוד... לרוב עשויים המסכים מניילון עבה (שמשונית) וישנם גם מסכים שעשויים מבד.
חברה בה סופרים את קופונים שנאספו ונשלחו ע"י הקמעונאים ומעבירים אליהם בחזרה את התמורה אותה התחייב המשווק לקמעונאים.
מונחים חלופיים: CLEARING HOUSE
סך כל הפעולות השיווקיות הנעשות לגבי מוצר, מותג או שירות מסויים על פני תקופת זמן.
מונחים חלופיים: ADVERTISING CAMPAIGN
שילוב 14 טכניקות, או חלקן, של קידום מכירות בפעילויות המתבצעות לגבי מותג, שירות או נושא מסויים על פני משך זמן.
מונחים חלופיים: PROMOTION CAMPAIGN
שילוב פעולות המתבצעות באמצעות שיטות וכלי השיווק הישיר. ע" י דיוור ישיר, מועדוני לקוחות, טלמרקטינג וכו'.
מונחים חלופיים: DIRECT MARKETING CAMAIGN
מספר קוד אישי הניתן ללקוח אחד בלבד. פרמטר חשוב במתן שירות או שיווק אינטאקטיבי.
מונחים חלופיים: PERSONAL IDENTIFICATION NUMBER
טקסט שבו הוראות להשתתפות במבצע והתנצלות, הבא במקום כל העלונים המסבירים על המבצע שהוסרו או הוצאו מעל שטח התצוגה מסיבה כלשהיא.
מונחים חלופיים: SORRY COPY
הדברים החשובים והעיקריים שהחברה מעוניינת לומר ללקוחותיה. למסרים חלק נכבד באסטרטגיה התקשורתית של החברה.
מערכת אלקטרונית "המטפלת" בצלילים המגיעים, מטרתה להעשיר את הצלילים, להדגיש את הצלילים החלשים ולהפכם למאוזנים יותר.
מעטפה מבוילת קטנה שמצורפת ע"י המשווק לחבילת הדיוור הישיר. מיועד להחזר תגובתו של הנמען.
מונחים חלופיים: RETURN ENVELOPE
מעטפה בה יש פתח קידמי הסגור על ידי חומר שקוף, בו רואים את כתובת הנמען. חוסך את הליך הפקת מדבקות כתובת והדבקתן.
מונחים חלופיים: WINDOW ENVELOPE
מונח המתייחס לפרסום במדיה ההמונית.
מונחים חלופיים: ABOVE THE LINE
(מתחום השילוט)-תצוגת נקודות מכירה מוגבהת לצורך משיכת תשומת לב הצרכנים. בדרך כלל מדובר בתצוגה חד-פעמית מנייר או קרטון גלי ולעתים באריזה מוכנה.
דיוור ישיר הנשלח לאנשים הרוכשים מוצרים עובר עסקים ולשימושם.
מונחים חלופיים: BUSINESS TO BUSINESS
רישומים לגבי נתוני הדיוור הישיר. לדוגמא: מיקום המשיבים, אחוז התגובות וכו'.
מונחים חלופיים: TRACKING
רעיון שמעלה גרפיקאי לעבודה גמורה או שרטוט אופן סידור החומר המודפס.
(מעולם התקשורת) המשרד הראשי של העובדים בעיתון, רדיו או טלוויזיה. המקום ממנו מגיעות כל ההחלטות החשובות בנוגע לפעולות ולמסרים של כלי התקשורת.
שיטה של קיבוע המתקן לקרקע באמצעות משקולות.
מערכת צמ"א המיועדת למנוע את נפילת העובד מעבר לשפת בור, מבנה, משטח וכיוצא באלה.
מונחים חלופיים: מערכת ריסון
מערכת מצ"א להגנה מפני נפילה מגובה. מיועדת להבטיח את יציבות גופו של העובד שרוב משקלו נתמך על רגליו בעמדת העבודה שלו, כדי לאפשר לו ידיים חופשיות לביצוע העבודה או למנוע את נפילתו מעבר לשפת בור, מבנה, משטח וכו'.
שיטה של קיבוע מתקן לקרקע באמצעות יתדות.
מערכת מצ"א המאפשרת לעובד באתר העבודה גישה אנכית או כמעט אנכית ועבודה עליו בעזרת חבלי תילוי ואבטחה.
ליקוי, שבר או מכשול הצפוי לגרום נזק לאדם, לרכוש או לסביבה.
כשלב ראשון למיצוב המותג, נעשת צורת תרשים המתארת על פי תוצאות מחקר, איך נראת קטגוריית מוצרים מסויימת מנקודת מבטו של הלקוח.
מונחים חלופיים: PERCEPTUAL MAP
מכשיר ממונע המשמש לניפוח המבנה (מתקן מתנפח) ברציפות.
אדם שתפקידו לטפל במכלול השלם הכולל אדמיניסטרציה, תוכן וביצוע. המפיק לעיתים יוזם ו/ או מממן את האירוע.
המוציא את התוכנית לפועל. הוא זה שנמצא בשטח. מנהל ומנצח על כל התהליך, מתאם בין כל המרכיבים של ההפקה, תוך ניתוח עלויות והקפדה על עמידה בלוחות זמנים.
סוג של משטח פלסטיק בעובי של בריסטול אשר ניתן להכין ממנו שבלונות או קישוטים שונים.
מוצר הנמכר על ידי הקמעונאי במחיר נמוך מהעלות בכדי למשוך לקוחות לעסק שיקנו גם מוצרים אחרים רווחיים יותר.
מונחים חלופיים: LOSS LEADER
טופס פירוט הנכתב ע"י המפיק. בטופס זה מצויין לו"ז הקמה, רשימת ספקים, רשימת תפעול וכו'.
שיטה הבודקת את איכות רשימות הנתונים של הדיוור הישיר. למשל, ע"י סימון קוד מודפס על מדבקה או גלוית ההחזר.
מונחים חלופיים: MAIL KEY
גוף קירור עצמאי ונייד המופעל באמצעות מקור חשמל ומכיל מיכל מים ומיכל קרח. המצנן מפיק אוויר קר ולח ומתאים לקירור של עד 65 מ"ר בטח סגור ומקורה.
(מתחום הדפוס)- מכונת דפוס שבה הפלטות נמצאות על משטח אופקי שטוח כשגליל מפעיל עליהן לחץ.
ראשי תיבות של המילים מספר קטלוגי.
ציפוי שמרוסס על גבי עבודת אמנות לאיטום וכהגנה מנזק חיצוני.
החוכמה של חברות הקד"מ והשיווק הישיר לתת פתרונות חדשניים ומיוחדים במסגרת תקציב קבוע, שמסיעים ללקוחות להשיג את מטרות השיווק שלהם.
מונחים חלופיים: ORIGINALITY
דגם תלת מימדי, נפחי ומוקטן של מוצר, מבנה או תפאורה בקנה מידה נתון.
מכשיר המקבל מידע ממחשב או וידאו, המכיל מקור אור משלו, ספק כח ועדשות. המקרן ממיר את הסינגלים הנקלטים לאור המוקרן על גבי מסך.
(מתחום הדפוס)- מרווח בין שורות של דפוס.
גודל התמונה המוקרנת הוא תוצאה של עוצמת המקרן והמרחק בין המקרן למסך. העדשה מאפשרת לנו להגדיל ולהקטין את התמונה בהתאם לצורך, מבלי להזיז את מיקום המקרן.
כלי עבודה, אשר באמצעותו ניתן למרוח בקלות משחת עיצוב או שפכטל וליצור אפקטים שונים בחומר.
מונח המתייחס לאיזור בתוך שטח המפעל, המיועד לביקור לקוחות והצגת אינפורמציה באופן חוייתי היוצר יחס אמוציונאלי חיובי של המבקר כלפי המותג.
מקום בו ניתן להגיש קופונים ולקבל את התמורה שהובטחה בעבורם.
מונחים חלופיים: REDEMPTION CENTER
שתי רמות של טכניקת קידום מכירות העושה שימוש בעיצוב מוצרים, אביזרים ושלטים המקדמים את מכירות המוצר.
1. קידום מאמצי מכירות החברה בתוך החנות 2. קידום מכירות ללקוח הסופי תוך שימוש באמצעי קידום בנקודות המכירה ובחנויות.
מונחים חלופיים: MERCHANDISING
(מתחום השיווק)- תקשורת שיווקית.
בעל התפקיד האחראי על פרסומי החברה (כולל יח"צ).
המרקום עובד כפונקציה שמלווה מקצועית-פרסומית את מנהלי התחום ואת מנהלי המותג. הוא מעין סמכות מקצועית שהם נעזרים ומתייעצים איתה לגבי כל נושא התקשורת שיווקית.
אירוע קד"מ שדומה להגרלה. כולל בדר"כ אביזרי קלפים, משחקי "גרד וזכה" וכו'.
מונחים חלופיים: PROMOTIONAL GAME
כל משטח אשר משתמש יכול לעמוד עליו.
מונחים חלופיים: פלטפורמה
שימוש בקד"מ ובפרסום על מנת ליצור ביקוש מצד הלקוחות.
מונחים חלופיים: PULL
משך הזמן בין הצגתו של המוצר על המדף ולבין רכישתו ע"י הלקוח.
מונחים חלופיים: SHELFLIFE
טכניקת קד"מ המאפשרת ללקוח למשש ולגעת במוצר.
מונחים חלופיים: TOUCHY-FEELEY
(מתחום השיווק)- מונח המתייחס לצרכן שיש להניח שיצרוך מוצר בכמויות גבוהות בהרבה לעומת שאר הציבור (ראה כלל שמונים/עשרים).
(מתחום מחקר השיווק)- נתונים המתארים צרכני יעד במונחים גיאוגרפיים: בעיקר אזורים, מדינות, מחוזות וכו'. משמשים להגדרת יעדים במונחי MSA, מיקוד או אזור מפקד.
(מתחום מחקר השיווק)- נתונים המתארים צרכני יעד במונחים פסיכולוגיים של גורמים המשפיעים על החלטת הרכש.
גוף המתווך בין בעלי רשימות לבין מי שצריך אותן לצורך דיוור ישיר.
מונחים חלופיים: LIST BROKER
שיטת קד"מ השכיחה בעיקר בתעשיית המשקאות הקלים. משחק או הגרלה המודפסים על הצד הפנימי של פקקי הבקבוקים, הפחיות והכוסות.
מונחים חלופיים: UNDER THE CROWN
מונח שמתייחס לכל הפעולות של התקשורת השיווקית שאינן "מעל לקו".
מונחים חלופיים: BELOW THE LINE
קופון המאפשר ללקוח לבחור אחת מבין שתי הצעות, לרוב גדלים שונים או כמויות שונות של אותו המוצר. הלקוח בוחר את האפשרות הנראת לו ע"י תלישת הקופון בצורה שמבטלת את האפשרות השנייה.
מונחים חלופיים: SELF-DESTRUCT
אביזר קד"מ המחולק בחינם.
מונחים חלופיים: GIVEAWAY
מתנה אותה מקבלת מארחת שהעמידה את ביתה לצורך הדגמת מוצר מסויים.
מונחים חלופיים: HOSTESS GIFT
פריטי פלסטיק או בד המיועדים למילוי באוויר או הליום לצורך מבצע קידום מכירות.
(מתום השילוט)- מתקן המשמש לתליית פוסטר דו צידי באורך משתנה באמצעות תפסנים, ניתן להגבהה והורדה בהתאם לצורך.
מתקן או מבנה המוקם לצורך האירוע בלבד ומפורק בסיומו.
מתקן המשמש להצגת קטלוגים. קיימים דגצים נייחים דגמים ניידים המתקפל לתוך תיק בד, לנשיאה והרכבה עצמית.
מנגנון המותקן, דרך קבע, בבסיס הזקפים בסולם, המאפשר הארכת זקף אחד לצורך העמדת הסולם בניצב לקרקע או לריצפה שאינה שאותו מישור של זקפי הסולם.