שיווק ישיר - עשה ואל תעשה

עשה ואל תעשה בשיווק ישיר
אורן בסון

ג'יי קונרד לוינסון הוא המחבר של סדרת הספרים המצליחה אודות שיווק גרילה. בספרו האחרון: “Guerrilla Marketing For The New Millennium” הוא מתאר כיצד ניתן להצליח בשיווק ישיר. להלן מספר עצות אודות השיווק הישיר מתוך הספר:

"שיווק ישיר שמטרתו היא השגת מענה ישיר ומיידי הוא שונה בתכלית מן השיווק הרגיל שמטרתו להשיג שינוי בגישות ואמונות הצרכנים בצורה איטית והדרגתית", אומר לוינסון. השיווק הישיר שמטרתו היא להשיג תגובה מיידית צריך לשנות את אופן החשיבה של הצרכן בצורה מיידית להוביל למכירה מיידית. כאשר שיווק הגרילה להשגת תגובה מיידית עובד יודעים זאת מייד. אין צורך לשבת ולחכות זמן רב על מנת לדעת אם הפעולה שבוצעה עובדת משום שמבחן התוצאה הוא: או שהתבצעה מכירה או שלא.

על מנת להצליח בשיווק ישיר יש לזכור את הנקודות הבאות:

1. הצעתך היא כל-יכולה. תתקשה להצליח אם תציג לקהל שלך הצעה רגילה וחלשה שאין בה משהו מיוחד.

2. קהל המטרה אליו אתה מכוון את המסר שלך יכול לעשות או להרוס לך את הקמפיין. התוצאה של אמירת הדברים הנכונים לאנשים הלא נכונים היא אי מכירה.

3. מה שאתה אומר וכיצד אתה אומר זאת חשובים באותה מידה כמו למי אתה אומר זאת. דבר במושגים של הלקוחות שלך והסבר להם כיצד הצעתך תביא לרווח עבורם.

4. תכנון מדוקדק של תקציב הקמפיין להשגת רווחים גבוהים דורש יצירתיות רבה כמו היצירתיות במסרים.

5. ככל שאנשים ייחשפו יותר לפעולות השיווק האחרות שלך, כך הם יהיו מוכנים יותר לקבל את השיווק הישיר שלך.

הימנע מן הטעויות הבאות:

1. כשלון במשיכת תשומת לב כבר בשלבים הראשונים של הקמפיין הכשיל קמפיינים מבריקים רבים בטרם היה להם את ההזדמנות לזכות להצלחה. עיצוב המעטפות, כותרת המכתב, ושורות הפתיחה הם המפתח הראשון להצלחת הצעתך. השקע בהם ביסודיות.

2. אי התמודדות עם המציאות כי קיימת גאות במסרים המועברים בדיוור ישיר תמנע את הסיכוי להצלחה. בשיווק גרילה יש לחשוב על מסרים שיתגברו על משוכה זו, כך שהמסר של הדיוור הישיר שלך יזכה לתשומת לב ולנכונות מצד הלקוח, המחוזר על ידי משווקים רבים.

3. מיקוד המסר בעצמך במקום בלקוח שלך יוריד את מאמציך לטמיון. הצרכנים דואגים בעיקר לעצמם ולכן מעונינים לדעת מה יוצא להם, ואתה כלל לא מעניין אותם. לכן, הצג להם את הצד שלהם.

4. אי ידיעה מדוייקת מיהו בדיוק קהל המטרה שלך יוביל אותך לכיוון הלא נכון. מחקר להיכרות עם שוק המטרה יהיה שווה את כל הזמן והמאמץ המושקע בו.

5. משלוח דואר או התקשרות לקהל צרכנים שאינו ממש צריך או זקוק למוצר שלך יהיו בזבוז זמן משווע. זו תהיה מכירה קשה מאוד.

6. ציון המחיר לפני הדגשת היתרונות של המוצר שלך, יהיה הקדמה בפרטים שהקורא עדיין אינו רוצה לדעת. ראשית, עליך לגרום לכך שהם ירצו את מה שאתה מציע, רק לאחר מכן ציין בפניהם את המחיר.

7. קביעת המחיר הלא נכון מצביעה על כשלון בבדיקות ובמחקר המקדים. משווקים צריכים להיות רגישים מאוד לשוק שלהם ולתחרות בשוק.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך