סקרים

באיזה סקר לבחור?

• סקר טלפוני – באמצעות הסקר הטלפוני, בנוסף ליתרונותיו השיווקיים, הטלפנים יכולים להבהיר שאלות לא ברורות ולתקן טעויות. 

• סקר דואר – משמש בעיקר למחקרים עם אוכלוסיות מחקר ספציפיות כמו ארגונים.
• סקר אינטרנט – מאפשר דגימה גדולה בעלויות נמוכות, זמן תגובה קצר, מגיע לאוכלוסיות רחוקות גיאוגרפית, מאפשר עיבוד תוך כדי הסקר.

סקרים טלפוניים – מה חשוב לוודא

• וודא כי מכון הסקרים עובד בשקיפות ומערב אותך בכל התהליכים בתור הלקוח.
• דאג להיות מעורב בניהול הדגימה, איסוף הנתונים ועיבודם.
• דרוש מעורבות בתהליכי בקרה כמו: האזנה לשיחות, בדיקת התשובות המוזנות למערכת המחשב, משוב מהמרואיינים וכד'.

מהו שאלון טוב?

• שאלון מושקע, שגובש לאחר הכנה מדוקדקת.
• שאלון שנבנה לאחר ראיון אנשים כרקע להכנתו ובדיקתו בקבוצות מיקוד.
• שאלון שבמהלך בנייתו יודעים מראש ובדיוק כיצד מתכוונים לנתח את הנתונים.

מחקרי איכות

קבוצות מיקוד – מכנס מספר אנשים לצורך דיון קבוצתי מונחה.
• מחקרי תצפית – מתבססים על התבוננות (מודעת ולא מודעת) בהתנהגות הנחקרים.
• ראיונות – יכולת להשיג מידע מסודר ופרטני לשאלות פתוחות ומורכבות.

מה תוכל לבדוק?

• שביעות רצון
• עמדות עלפי החברה או המוצר
• הערכת שירות
• בדיקת המתחרים
• ניתוח צרכים והעדפות
• יעילות הפרסום

באדיבות- ד"ר מאיר מנחם-מנכ"ל מבט נוסף-יעוץ ושרותי ניהול

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך