האם לקוחות מסתפקים בשרותי תערוכות הניתנים באינטרנט?

האם לקוחות מסתפקים בשרותי תערוכות הניתנים באינטרנט?

3 מרכזי תערוכות גדולים בגרמניה שיפרו, בשנה האחרונה, את השירותים למציגים, בכך שהם מאפשרים ללקוחותיהם להזמין שירותים באינטרנט. לקוח, המעונין להציג בתערוכה, יכול לערוך הזמנה מקוונת של שטח תצוגה בתערוכה. הוא יכול להזמין עזרים טכניים, קווי תקשורת, אמצעי תצוגה, ריהוט ואפילו...פרחים.

כמו בדברים רבים הקשורים לאינטרנט, ישנה הכוונה וישנה המציאות. ידי האנשים במרכזי התערוכות של הנובר, דיסלדורף ופרנקפורט, שאמורים לקבל את ההזמנות המקוונות, לא עמוסות בעבודה . ובהנהלות שואלים: " למה, אם זה כל כך קל ופשוט, הלקוחות אינם מרבים לנצל את השירות באינטרנט? ".

התשובה נמצאת בסקר, שנערך לאחרונה על ידי המכון הגרמני לשיווק ישיר ( DDV ). הסקר בדק את הרגלי הצריכה באמצעות האינטרנט. התוצאות מעמידות בספק את כוונות " המייסדים " שחשבו/העריכו שהאינטרנט, בשימושיו המסחריים והשירותיים, יעקוף את הצורך בהחזקת כוח אדם מיותר בנקודות השירות.

המדגם, בסקר, עמד על 500 מרואיינים בעלי ניסיון ברכישת מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט.

המסקנה החד משמעית היא שאין סיכוי לשירות מקוון שאינו מגובה במענה אנושי ואישי.

התוצאות:
- % 70 סוברים שקשר באמצעות דוא "ל, ( מטעם נותן השירות ) לאחר הזמנת המוצר/שירות, הוא חיוני.· - % 55 מצפים לקבל טלפון מנותן השירות, לאחר ביצוע ההזמנה באינטרנט.
- % 49 רוצים שבאתר תהיה התחייבות לחזור אל הלקוח, לאחר ביצוע ההזמנה.
- % 50 מצפים ש " בצד השני " ( אצל נותן השירות ) הטלפון יהיה זמין והלקוחות לא יצטרכו להמתין.

עורכת הסקר מציינת בסיכומיה, שהלקוחות אינם רואים בהזמנה המקוונת את " סוף הדרך ", אלא הם מצפים שיתקשרו אליהם כדי לברר פרטים נוספים ולסגור את העסקה.

לדבריה, " זו דוגמא לחשיבות השילוב של אמצעי התקשורת הקונבנציונלים באינטרנט ".

מארגני התערוכות המבקשים לשדרג את שירותיהם על ידי הפניית לקוחותיהם לאינטרנט, חייבים להביא בחשבון, שללקוחות יש שאלות, שרק מענה אנושי יכול לתת להם תשובות.

זה מזכיר לי שיחה עם מנהל רשת מלונות בישראל, שהשקיע סכומים נכבדים כדי להעלות את המלונות שלו לאינטרנט ובכך לתת ללקוחות את האפשרות לשוטט במלון, לראות את כל החדרים, המסעדות, הבריכה ושאר הדברים. " הרבה מאד לקוחות אכן נכנסים לאתר שלנו " הוא אמר, "אבל לאחר מכן, הם מתקשרים בטלפון, כדי לברר אם כל מה שראו.... זה באמת נכון ".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך