הדרך הנכונה והבטוחה לבחור ספק מוזיקלי

לאחר שהחלטתם איזה סוג ספק מוזיקלי מתאים לכם, בין אם מדובר בתקליטן, מוזיקת רקע, להקה, הרכב מוזיקלי או אומן אורח הגיע הזמן לגשת ולבחור את הספק המתאים לכם ביותר.

כמות חברות המוזיקה והאומנים העוסקים בתחום ומציעים שירותי מוזיקה לאירועים הם רבים מאוד ובקלות אפשר ללכת לאיבוד. לעתים, מתכנני אירוע לא בוחרים בסופו של דבר בספק האידיאלי עבורם וחבל.

הנה מספר כלים איך למצוא ולבחור את הספק המוזיקלי המתאים ביותר עבורכם:

·          לא לקנות חתול בשק – כדי להתרשם בצורה נכונה מהספק המוזיקלי, בקשו לראות אותו באירוע LIVE או לצפות בכמה שיותר חומרי מדיה (וידאו, אודיו, תמונות) שיתנו לכם את התמונה השלמה לגבי הספק. חשוב לציין שאם באים לראות אירוע, תשאלו באיזה סוג אירוע מדובר ושהאירוע באופי יהיה דומה לאירוע שלכם. לא נכון יהיה להגיע לראות די.ג'יי בבת מצווה של 150 איש בטבע, כשלכם יש חתונה עם 600 איש באולם אירועים יוקרתי.

·         חפשו במקומות הנכונים – יש 3 דרכים עיקריות בהם סביר להניח שתמצאו את הספק שלכם, הבה נעמוד על היתרונות והחסרונות של כל אחד.

א.      המלצה מחבר: היתרון הוא שאם זה מישהו שאתם סומכים עליו, הדבר יכול לחסוך לכם הרבה זמן. כשתאמרו לספק שהגעתם דרך מישהו מסוים, יתכן ואפילו תקבלו הנחה מסוימת. החיסרון הוא שגם לחבר הכי טוב שלכם יכול להיות טעם שונה מכם או שהוא אינו יודע בדיוק מה אתם מחפשים. בדקו לעומק אם הספק מתאים לכם גם אם קיבלתם המלצה חמה.

ב.      אינטרנט: היתרון הוא שבאינטרנט יש מאגר עצום של אומנים, להקות ותקליטנים. עובדה זו היא גם חסרון. הספק המתאים לכם עלול להיות מוסתר היטב ברשת בעוד ספק אחר שיודע היטב את עבודת השיווק והפרסום יבלוט מאוד. הדבר לא אומר שהספק הבולט בהכרח טוב יותר מהספק החבוי. דבר נוסף הוא שהאינטרנט הוא בכל זאת וירטואלי ואתם רוכשים שירות. חשוב לבדוק מי עומד בעולם האמיתי מאחורי השירות שמציעים לכם.

ג.       הפניה מספק אחר כגון מקום האירוע וכו': היתרון הוא שסביר להניח שאותו ספק שממליצים עליו הוא ספק מוכר בשוק שעובד היטב אחרת לא היו ממליצים עליו, לרוב הוא גם יכיר את הספקים השונים שלכם וכבר עשה מספר אירועים במקום האירוע שלכם. החיסרון הוא שהספק שהמליץ לכם ודאי בעל אינטרס ולכן ההמלצה שלו לא בהכרח מתאימה לכם. חסרון נוסף הוא שספק כזה עלול להיות בטוח מדי במקום שלו, לא ירגיש צורך להוכיח את עצמו מה שמוביל לטעויות. יש מקומות אירועים שממש מכריחים את הלקוחות לעבוד עם ספק מסוים, לוקחים מהלקוח את זכות הבחירה וזה פסול. הישמרו ממקומות כאלה.

·         תאכלו במסעדה מלאה – כשאתם מתלבטים לאיזה מסעדה להיכנס, אתם תיכנסו למסעדה המלאה כי תדעו ששם האוכל טרי, השירות טוב והלקוחות מרוצים. דבר זה נקרא הוכחה חברתית וישמו את העיקרון הזה בבחירת הספק המוזיקלי. אם אתם מתבלטים בין שני ספקים, האחד עמוס בעבודה והשני עם יומן ריק, כנראה שיש סיבה לכך.

·         אל תסמכו רק על המוניטין - סעיף זה לכאורה סותר את הסעיף הקודם, אך הוא בעצם משלים אותו. לספקים מסוימים יש מוניטין מצוין, אך בדיקה קצרה תוכיח לכם שהעובדות עליהן הסתמכתם לאו דווקא נכונות ושהמוניטין של אותו ספק העפיל על שיקול דעתכם. המקרה יכול להיות הפוך ואתם עלולים לפספס ספק איכותי אם דעתכם תושפע מהמוניטין שלו. היו דעתניים והחליטו בעצמכם מי טוב עבורכם.

·         ערכו השוואות – בדקו כמה ספקים שונים, השוו מחירים, זמני הופעה, תנאי תשלום, העיפו מבט בחוזה.

·         תשאלו שאלות – מהו הרפרטואר? מיהם הנגנים? האם יש ביטוח צד ג'? מה הלבוש? לוגיסטיקה של הגברה? מהי ההיערכות במקרה של בלת"מ? מה משך ההופעה? מהו זמן ההגעה למקום האירוע? מי אחראי על הבאלאנס? אפשר לפצל את ההופעה? האם די.ג'יי מגביל בזמן? ככל שתשאלו יותר, תקבלו יותר תשובות שיתנו לכם ידע נוסף ויעזרו לכם לגבש החלטה.

·         עקבו אחר ההתנהלות – הפרטים הקטנים לרוב מעידים על הדברים הגדולים. ספק אחראי ומקצועי יגיב מהר אם שאלתם אותו שאלה במייל, יעמוד במילה שלו, יהיה עם חוזה התקשרות מסודר ומפורט, יוציא לכם חשבונית עבור כל חלק בתשלום, ייתן תחושה של שקיפות וכנות, לא יסלף אף פרט, יקדיש לכם את מלוא תשומת הלב, יתלבש בצורה ייצוגית גם בפגישה, יקשיב לצרכים שלכם ולא ינסה לחנך אתכם.

·         תחושת ביטחון – אם נוצר חיבור, אם יש תקשורת טובה והבנה הדדית לכו עם תחושת הבטן שלכם וסגרו עם אותו ספק שעומד מולכם. האינטואיציות שלכם טובות יותר מכל אינדיקאטור אחר.

הכלים הללו עזרו רבות ללקוחות שלי והם מקור לשיפור עבור כל בעל עסק בתחום.

אין צורך להשתמש בכל הכלים, בחרו רק את המידע שאתם מתחברים אליו לחלוטין.

באדיבות: עידן דנש – מנכ"ל PRIMA מוזיקה חיה והרכבים לאירועים 
אתר: http://www.primamusic.co.il/

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך