אורך חיי המדף של השיווק שלך

אורך חיי המדף של השיווק שלך
נכתב על ידי בני ישראלי

המידע השיווקי שלך יכול להיעלם כמו כיכר לחם שאתה מניח על המדף יותר מ 7-10 ימים והיא כבר לא טריה , עבשה מבחינת הענין שמגלים בה לקוחותיך.

בעל קליניקות תרפיה באריזונה נשאל איך העסקים בשבועיים האחרונים והשיב ששלוש קליניקות שלו יציבות והרביעית סובלת ממיעוט לקוחות. כשנשאל לסיבה לכך ענה שנציגי המכירות של הקליניקה הזו לא היו באחרונה בקשר עם הרופאים שמפנים אליהם לקוחות.לאחרות לעומת זאת יש שלושה נציגי מכירות שמבקרים את אותם הרופאים כל שבוע.

למרות שהרופאים באזור השתמשו בשרותי הקליניקות שלו בעבר, וללקוחות שלהם יש צורך מתמשך בשרותים האלה, ללא קשר עם הרופאים בזמן האחרון, הם החלו להפנות את לקוחותיהם למקום אחר. העובדה שמישהו יודע על השרותים שלך אין משמעותה שהם יזכרו אותך כשיהיו מוכנים לבצע קניה או הפניה, אף אם בעבר היו לקוח מרוצה.

מחקרים מראים שהלקוחות שלך מתקררים בערך בשעור של 10 אחוזים ליום.

במלים אחרות חיי המדף של השיווק שלך הם בממוצע בערך כמו של כיכר לחם, 7- 10ימים.

מנהלי חנויות מזון יודעים שהלקוחות לא יקנו מוצר או לחם לא טרי, לכן הם מחדשים את המלאי. אותו הדבר בשיווק, הלקוחות שלך ינתקו מגע או ישליכו את המידע השיווקי הקודם, אפילו אם הם צריכים את מוצריך ושרותיך.

כדי לשמר את המידע השיווקי שלך עליך להציג להם אותו על בסיס קבוע.

אורך חיי המדף של השיווק שלך משתנה, תלוי בסוג המידע וסוג התקשורת שאתה רוצה שלקוחותיך יקבלו. כשאנשים מבקרים באתר אינטרנט הם יכולים למלא טופס יצירת קשר שמבקש שיטלפנו אליהם ואפשר לחזור אליהם תוך רבע שעה. רוב האנשים במקרה כזה זוכרים שמילאו את הטופס ואת תוכן האתר, אך לא זוכרים את כתובת האתר.

אם אנשים לא יכולים לזכור את כתובת האתר שלך, אף אם הוא מכיל שרות חיוני שהם מוכנים לשלם עבורו, הם לא יוכלו למצוא את אתרך ולקנות ממך.

הערכה של אורך חיי המדף של השיווק שלך.

בין ביקור באתרך לשכיחתו: 2 דקות.

בין קריאת עמוד או יותר של מידע שיווקי שלך לשיכחת מוצריך או שרותיך:5-7 ימים.

בין שיחה אתך לשיכחה ממך: 2-3 שבועות.

בין קניה ממך לשיכחת החברה שלך: 1-3 חודשים.

זה לא שאינך מספק שרותים או מוצרים חיוניים ואנשים לא רוצים אותם, אלא הבעיה היא שהמידע השיווקי בדרך כלל נקבר במוחם של הלקוחות.

בדיוק אותה הבעיה שיש לנו עם הבן המתבגר. כמה שאנו מעונינים שיסדר את הכביסה שלו ויניח בצורה מסודרת את בגדיו בארון, כוח המשיכה משתלט ובגדיו מגיעים לרצפה. הוא רואה ולובש רק את הבגדים בראש הערימה. תוך זמן קצר אין לו מכנסיים קצרים, היכן הם? קבורים בתחתית הערימה.

אם לקוח ביקר זה עתה באתרך, קרא את התכנים השיווקיים, דיבר אתך או קנה ממך, המידע שלך נמצא בפסגת הערימה במוחו. כל יום שעובר נכנס ונוסף מידע לראש הערימה, והמידע השיווקי שלך נדחק יותר למטה עד שהם לא זוכרים אותו עוד.

איך אתה יכול למנוע שהשיווק שלך לא יהיה טרי במוחם או שייקבר על ידי המידע הנוסף בתהליך?

1. אם יש לך אתר, התמקד להשיג שהלקוחות יתנו לך מידע לקשר, שתוכל ליצור מגע איתם.

2. בין אם זה באימייל, בכתב או בטלפון, שמור על קשר עם הלקוחות כך שלא ישכחו אותך.

3. עקוב אחר המגעים שלך עם הלקוחות כך שתדע באיזו תדירות התקרבת אליהם ובאלו אמצעים, ושהיעדים שלך יהיו ברורים במוחך.

4. כשלקוח פוטנציאלי הופך לקונה, אל תניח שיזכור אותך ויחזור לקניה הבאה. עקוב מיד ופתה אותם בהצעה מיוחדת. הטקטיקה הזו כשלעצמה היא בוסטר של 30-40 אחוז למכירות שלך.

קשה להאמין אך רוב האנשים שצריכים ורוצים את המוצרים והשרותים שלך ישכחו אותך אחרי שקראו את המידע השיווקי שלך. אל תיתן שיפוג התוקף של חיי המדף שלך ושהלקוחות שלך ישליכו אותך. פתח ויישם שיטה של יצירת קשר עם הלקוחות שלך שיזכרו אותך. כך תשיג שטח מדף קבוע במוחם ותעשה עסקים אתם.

אודות הכותב:

בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות ומנהל אתר האינטרנט:

www.loveyoursuccess.net

מקור המאמר: www.Articles.co.il - מאמרים לשימוש חופשי

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך