נוסחה מנצחת לשימור וטיפוח העובד –המשאב העיקרי שלך !

נוסחה מנצחת לשימור וטיפוח העובד –המשאב העיקרי שלך !

אם רק הייתם עוצרים לרגע וחושבים מה אתם באמת מוכנים ומסוגלים לעשות על מנת לבצע את השינוי במערכת שלכם, הייתם יכולים ברגע אחד לגרום לעובדים שלכם להיות מרוצים יותר ובעקבות זאת, לדאוג לכך שאתם תהיו שבעי רצון מתפקודם ותרומתם.

זה מתחיל בשכר

לפני הכול, חשוב לדאוג לחישוב נכון והוגן לגבי שכר העבודה המותאם לפי כישורים ומקצועיות של העובד ולערכים המוספים אותם הוא מביא לעסק/לחברה. כולנו כבר יודעים היטב שהשכר משפיע רבות על המוטיבציה ושהוא מהווה את הבסיס לכך שהעובד לא יהפוך למתוסכל לאחר תקופה של רבעון אחד! מה שקורה פעמים רבות מהר מדיי.
בזמן חישוב השכר, מעבר לכדאיות הכלכלית, מנהלים רבים בעידן הנוכחי משלבים מעט רגש, אנושיות והוגנות לצד כדאיות/רווחיות ועוד פרמטרים נבחרים. אין סיבה שבעסק שלך לא ישולבו הדברים הנ"ל.

ממשיך בתגמול על הישגים וגם על המאמצים המושקעים מצד העובד: 

אם אתם מרוויחים גם לעובד מגיע להרוויח יותר. נוסחה מנצחת ומוכחת לקידום משמעותי מכל הבחינות יהיה בכך שההנהלה תקים מערך מובנה ומתוכנן לביצוע תגמול נאות הניתן באופן שוטף וקבוע לעובדים על בסיס פרמטרים הנקבעים מראש על פי  סדרי עדיפות וגודל הפעילות העסקית וכמובן רמת המכירות של השירותים ו/או המוצרים. 

בהגדרת יעדים :

ככל שתשקיעו בהכנת תשתית טובה יותר לשימוש העובדים בשטח בפגישתם עם לקוחות קיימים וחדשים, כך תעניקו להם את הכלים הנכונים להשגת היעדים ובנוסף, יגבר הסיכוי לעמידה שלהם במשימות החשובות, שיפור היכולת וההזדמנות שלהם לזכות בתגמול נאות. 
הגדירו נושאים לטיפול, בקשו מהם לבצע משימות נבחרות, העבירו את המידע הרלוונטי ובצעו מעקב ופיקוח. ככל שתהיו מעורבים יותר כך תשיגו תוצאות טובות יחד. העובד מצפה להנחיות –דאגו להעביר את המסרים על בסיס קבוע וראו זה פלא- היעדים מושגים כמעט במלואם. 

ברגישות ואוזן קשבת בכל עת ובכל זמן:

מעבר לסיסמאות, דאגו להעביר את המסר הנכון לעובדים בעניין זה. הקפידו לומר תמיד - אנחנו כאן בשבילכם. תמיכה באינדיבידואל תיצור הרגשת בטחון ונוחות. היו קשובים באמת לצרכים ולרצונות, שמעו רסיסי חלומות, שאיפות, הקשיבו למצוקות האמיתיות והושיטו יד. כאשר אתם נדרשים לכך, העניקו הרגשה נינוחה ורגועה בסביבת העבודה, כך תפיקו הרבה יותר. 

ומסתיים בשיתוף העובדים בהצלחות וגם בכישלונות:

אל תשמרו את המידע אצלכם. ככל שניתן שתפו בכל פרט אפשרי ודאגו תמיד לשוחח על הדברים שקורים סביב העבודה השוטפת ביומיום. במסגרת שיחה אישית, ישיבת צוות, מצגות פנימיות כנסים ואירועים. ודאו כי העובדים מודעים ובעיקר שותפים לעשייה. המשבר שלכם הוא המשבר של כל אחת ואחד בארגון כמו גם ההצלחה. 
בתקופות של משבר, האטה והישגים חלקיים חשוב לשתף את כולם בתחומים הרלוונטיים בכל שכבות הארגון וליצור מעורבות אישית כדי להעניק הזדמנות לעובדים לתקן ולשפר את המצב הקיים. 
ולבסוף, צרו אירועים עסקיים חברתיים ופעילויות משותפות להנהלה ולעובדים ככל שניתן. כך תשפרו לאין ספור את התקשורת הבינאישית ותגרמו למעורבות אמיתית והרמוניה בין האנשים. 

באדיבות אבי רחמים - מנכ"ל ובעלים של פאזל יחסי ציבור וליווי שיווקי לתעשיית היופי והאופנה בישראל

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך