דעות קדומות –לא בבית ספרנו !

דעות קדומות –לא בבית ספרנו !

"המבט של הלקוח, הרושם הראשוני שהוא יוצר, הלבוש, סגנון הדיבור ועוד אינם אמורים להשפיע לרעה בשום אופן על תהליך המכירה". אז זהו, שההיפך הוא הנכון. בעזרת דפוסי התנהגות מסוימים ניתן להשיג מידע רב ערך ומשמעותי ולהשתמש בו בדרך הטובה כמובן, לקראת סגירת עסקה .

נציגי המכירות אשר נמצאים  בנקודות מכירה שונות (POINT OF SALE ) נדרשים לבצע אבחון אישיות מהיר שלרוב נמשך שלוש עד חמש שניות, ולעיתים על בסיס הנתונים שמתקבל ולאחר עיבוד מהיר ניתן לפתח את הגישה הרלוונטית לפי המקרה לקראת שלב המכירה הסופי.

חשוב להפנים את עניין הגישה של "דעה קדומה" ולהבין כי היא מביאה לעיתים לכישלון מוחץ . רושם סלקטיבי מצד המוכרן מביא לתוצאות מפתיעות ולהישגים משמעותיים ולכן על מנת שניתן יהיה לסגור את הדיל רצוי להיות מודעים לעובדות .

אמנות המכירה של שירות ו/או מוצר ללקוח הסופי דורשת מיומנויות וניסיון אך גם מחייבת גישה נכונה וסגנון אישי ויחס המופנה אל הלקוח . פנייה שלך כנציג מכירה ללקוח הפוטנציאלי -

מבוססת מנקודת מבטי על הפרמטרים הבאים :
1. הצג את עצמך שמך ותחום התפקיד שאתה ממלא .
2. הקשב בעיון וזהה את הצרכים והציפיות .
3. שמור על ריכוז גבוה וצור זרימה בתקשורת ביניכם .
4. למד את אופי הלקוח סגנון התקשורת שלו וזהה נקודות עניין מרכזיות .
5. הייה סבלני והראה נכונות אמיתית לעזור ולספק עבורו את הטוב ביותר .
6. היה נעים הליכות ודאג לברור את המילים והשתמש בשפה שתתאים לסגנון התקשורת של הלקוח .
7. השתמש בנתוני המוצר הקיימים והימנע מלהמציא "חדשים" שכלל לא קיימים
8. לאחר הקשבה הפוך להיות אקטיבי ויוזם .הפעל אסרטיביות מעודנת וצור גירויים
9. השתמש בגורם ההפתעה בכל הקשור לתכונות וליתרונות המוצר אותו אתה מציג. "שלוף" בהדרגה את היתרונות וכך תיצור התלהבות מצטברת ורצון עז יותר לרכוש את המוצר .
10. השתמש במוצר אם ניתן,בצע הדגמה ,עבור על המפרט הטכני אם קיים והדגש את התועלות שהוא מביא בשימוש בו .

11. הצג תמיד את המוצר בשמו המקורי.

12. הדגש את שם החברה היצרנית העומדת מאחורי המוצר או השירות.


לבסוף , חיוך יהיה תמיד עדיף על מבט מתוח ולחוץ. שמור על רגיעה מוחלטת ושלוט בקצב הדברים ושמור על שיחה קולחת וזורמת . ארשת פנים רגועה ונעימה  תקרין ללקוח בטחון, ידע מקצועי, ריכוז,התלהבות, אמונה אמיתית שלך במוצר ובשירות .

שמור על יושר והיה הוגן בכל הקשור למחיר ולתנאי התשלום . הצג את כל האופציות ועזור לו לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר מבחינתו . רכישה תחת לחץ מוגבר תביא לתסכול וכעס מיותר.

עשה את מה שהיית רוצה שיעשו עבורך מהצד השני ודאג למלא את הציפיות עד לפרט האחרון ותגרום לקנייה חוזרת ,סיפוק רב ושביעות רצון מלאה.

אבי רחמים "פאזל" ליווי שיווקי הפקות, צילום ותקשורת .

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך