ניוזלטר

ניוזלטר

האמת היא שזה לא משנה באיזה רבעון נמצאים, תמיד יהיו חגים בפתח או איזושהי סיבה אחרת למסיבה. בשיווק תמיד צריך שתהיה סיבה לצלצל ללקוחות או לשלוח להם ברכה או מבצע או... מה זה משנה, העיקר לשמור על קשר!
 

 

בכל זאת, ראש השנה הוא לא סתם חג, הוא מועד שחובה להתארגן ולהתכונן לקראתו היטב כי הוא מסמל את נקודת ההתחלה של החודש שבו אי אפשר לתפוס אף אחד, כולם נכנסים לכוננות של "אחרי החגים" והארץ בשביתה, למעט ענף התיירות.

 אז מי שלא נמנה עם ענף התיירות, הנה כמה דברים שחובה חובה חובה להתחיל לארגן כבר מעכשיו. ראש השנה מגיע מדי שנה הרבה יותר מהר ממה שמשערים.

ניוזלטרים, מגזינים ועלוני מידע
לא משנה באיזה שם הם נקראים, אלה פריטי השיווק והקידום הראשונים במעלה של כל עסק - עצה ששווה זהב. כדי להמחיש כיצד עובד הניוזלטר, הנה דוגמא ממקור ראשון:
צוות תדמית ושיווק מסויים הנותן שירותים לחברות, מלווה למעלה משנה עסק קמעונאי. בתחילת העבודה, בעלת החנות טענה שהיא רוצה מגזין אבל אין לה זמן להתחיל להתעסק איתו. צוות התדמית והשיווק ידע בדיוק מה צריך לעשות וכך היה. המגזינים התחילו לצאת באביב שעבר. ממגזין למגזין התדמית הלכה והתגבשה והצוות ליווה אותה דרך כל הלבטים הרגילים של "איך למצב את העסק", "מה תהיה התדמית?", "כיצד בונים אותה?" וכדומה. התהליך לא קרה בין-לילה, אך לפני כמה חודשים הוא כבר תפס תאוצה והיום החנות נמצאת בעיצומו של מהפך מדהים, מושכת אליה את תשומת ליבה של העיתונות והקמפיינים שעומדים לצאת הם בסטנדרט חדש לחלוטין.
ראש החץ של המהפכה הזאת היה ועודנו המגזינים, שיוצאים בקביעות ועוזרים לבנות את התדמית של העסק.

 מה צריך להיות בניוזלטר?

 1. דבר המנכ"ל

 המינימום הוא כמה מילות ברכה מהמנכ"ל, עדכונים לגבי מה חדש אצלכם ומה צפוי להיות.

 2. מאמר

 צריך "מאמר", המאמר יכול להיות מאוד מינימאלי ובוודאי שלא אמור להיות דוקטורט. לפעמים לכתוב מהלב יכול להיות הדבר המוצלח ביותר, הוא יכול לכלול טיפ שיכול לעזור ללקוחות, לספר דבר מה שיעניין אותם. אורך המאמר יכול להיות גם שלוש פסקאות!

 3. טיפ

 חשוב לספר על דברים טובים שקרו ללקוחות, אם זה מפי הלקוחות יש לכך עצמה רבה יותר אבל לא תמיד לקוחות רוצים להיחשף. בתחום שלי, לדוגמא, לקוחות מעדיפים להישאר אנונימיים ברוב המקרים וזה מובן לחלוטין. אז אני כותב מקרים עסקיים שמספרים על הצלחות אמיתיות – ואנשים מאוד נהנים לקרוא אותם כי אפשר ללמוד מהם הרבה.

חשוב מאוד שניוזלטר לא ייראה כמו מודעת פרסומת אחת גדולה – זה כבר לא ניוזלטר אלא פלייר וזהו זה. המילה הנכונה ל-"ניוזלטר" היא "מידעון" וכשמו כן הוא: מקור אינפורמטיבי לנתונים בעלי ערך. יש בו מקום לפרסומות אבל לא רק. 

ברכות שנה טובה
הגלויות הישנות והטובות כמעט עברו מהעולם והיום שולחים ברכה אינטרנטית או סלולרית וסוגרים עניין... יש לציין שלגלויה עדיין יש עצמה שיווקית חזקה הרבה יותר. יש בהחלט לשלוח
SMS בערב החג, אך במידה ולא מוציאים ניוזלטר (ומכניסים בו ברכה לחג) ההמלצה היא לשלוח גלויה אמיתית. אנשים זוכרים אותה ותמיד אפשר לצרף קופון ולשדרג ערכה אף יותר.
 
תזמון הוא המפתח להצלחה
לחכות עם הניוזלטר או הגלויות לרגע האחרון, כך שהלקוח יקבל אותן בערב חג או כמה ימים אחרי ערב חג, עלול להיות פספוס גדול. חלק גדול מהאנשים יוצאים לחופש לפני ערב חג, חלקם טרודים בהכנות לחג ולא פנויים להקדיש תשומת לב למסרים השונים וחלקם אף עלולים לחשוב שזה לא מנומס לחכות לרגע האחרון. כאשר רוצים לשלב מבצע כלשהו במסר הנשלח, לחכות לרגע האחרון, ישאיר את השולח עם אפס תגובות. יש לשלוח את הדיורים לפחות 10 ימים לפני ערב החג, אפילו מוקדם מכך עדיף. נסו להשיג את המתחרים אבל לא להגיע מוקדם מדי עד כדי כך שזה ייראה לגמרי לא אקטואלי. 
  

 

 בברכת שנה טובה ומוצלחת!


עדי פלאוט, מנכ"ל ובעלים של קבוצת קומליין

 http://www.comlinegroup.co.il/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך