עמדות קיוסק – דוגמא לשימוש בעמדות קיוסקים בקניונים

עמדות קיוסק – דוגמא לשימוש בעמדות קיוסקים בקניונים

עמדות הקיוסק משרתות את הצרכים והאינטרסים של שלשת הגורמים המעורבים בפעילות בקניון והם:

1. הקניון – מעונינים בהגדלת ההכנסות של כלל החנויות בקניון מהסיבות הבאות:

* הקניון מרוויח אחוזים מהכנסת החנויות.

* קניון שכלל המכירות בו גבוה יכול לדרוש שכ"ד גבוה יותר.

2. החנויות – מעונינים בהגדלת ההכנסות

3. הלקוחות – מעונינים במגוון רחב של אפשרויות קנייה ובמחירים טובים ובנוחות.
המרחבים השונים בהם הציבור מסתובב והשימושים האפשריים לעמדות קיוסק במרחבים אלה.

חניה:
מסגרות מסך במיתוג הקניון הממוקמות בחנייה ומציגות מבצעים בחניות השונות. המסכים מאפשרים קידום מכירות ופרסום כהכנה לכניסה לקניון. הציבור נחשף למבצעים שעשויים לעניין אותו, וכך פונה לחנויות ורוכש ממוצרים שאלמלא החשיפה לפרסום לא היה יודע על קיומם.

כניסות:
מתחם של עמדות תשלום לחניה וקיוסקים הממוקמים בכניסות ומאפשרים קבלת מידע על מיקום החנויות בקניון, מבצעים שמציעות החנויות ואפשרות להוציא קופוני הנחה. הצבת מספר עמדות וחלוקה של העמדות לתחומים (למשל ביגוד ואופנה, מוצרי צריכה ופארם, ספורט, אלקטרוניקה וכיו' ) יאפשרו שימוש יעיל יותר בעמדות.

בעיה:
כיצד למנוע מצב בו עמדות הקיוסק הופכות "לפיל לבן" כתוצאה מחוסר מודעות לשימושים האפשריים או בעקבות אפליקציה ושימוש לא רלוונטי או מסורבל.


פתרון:

יש להציב שלטים בכניסה לקניון ובחניה שיפנו אל מתחם הקיוסקים ויעודדו את השימוש.

 

כמו כן המתחם ועמדות הקיוסק צריכים להיות מותאמים לשפת המיתוג של הקניון ולהציג את מגוון התשתיות והשירותים שמציע הקניון.

מרחב הקניות הציבורי:
עמדות קיוסק עם מסכים הממוקמות במרחב הקניות הציבורי ומיציגות את המבצעים וההצעות האטרקטיביות ימשכו את קהל הקונים להיכנס לחנויות ולרכוש בעקבות הפרסום. החשיבות היא להציג את התכנים הרלוונטיים לחנויות שנמצאות בסביבת עמדת המסך ולא להעמיס על ציבור הקונים תוכן שלא רלוונטי לקבלת החלטות מידי.

חנויות:
מסכים שיציגו פרסום ומבצעים רלוונטיים לכל אזור בחנות. למשל בחנות אלקטרוניקה הפרסום של שואבי אבק יופיע באזור שבו מוצגים שואבי האבק ולא במתחם של המחשבים. החשיבות היא רבה. עומס יתר של אינפורמציה לא רלוונטית גורם ללקוח להתעלם מהתכנים שמופיעים על המסך.

עמדות קיוסק ייעודיות לקידום מוצרים ספציפיים. לדוגמא עמדה משולבת מסך ותכנים לקידום ליין נעליים חדש. בעמדה יוצגו הנעליים ועל המסך תופיע אינפורמציה "שתעזור" ללקוח לבצע רכישה, בין אם מדובר בהצגת מחירים אטרקטיביים או תכונות ייחודיות של המוצר.

עמדות מועדון לקוחות – רשתות רבות וגם חנויות בודדות מייצרות מאגר של מועדון לקוחות שלו הם מציעות מבצעים ייחודיים. דוגמא מוכרת היא הסופר פארם ששולח כל חודש קופונים ייחודיים לכל לקוח ע"פ הרגלי הצריכה שלו. עמדות קיוסק שיוצבו בחנויות יאפשרו לכל לקוח להעביר את כרטיס המועדות שלו העמדה תציג את המבצעים הרלוונטיים והלקוח יוכל לקבל קופון מודפס במקום.

 
טל כדורי מנכ"ל - קסאי עיצוב מודולארי בע"מ
לח"י 11,  בני ברק,  51200
טלפון: 5788288 03 
פקס 5788244 03
www.xi-md.com

 

 

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך