צילום אירועים עסקיים וקד"מ

כמה מילים על צילום אירועים עיסקיים


"תמונה אחת שווה אלף מלים."
הפתגם המוכר מסכם את מה שכולם יודעים. לתמונות יש כח רב. תמונה טובה יכולה לספר הרבה לצופה בה.
הדבר נכון בכל תחום בו נדרש הצילום, לא רק בצילום "נוף אנושי" ולא רק בתיעוד התרחשויות או דרמה...

במקרה של אירוע עסקי למשל, חלק מהצילומים עשויים להיות אינפורמטיביים בלבד, יבשים לכאורה, ועדיין לקלוע להגדרה "תמונה אחת שווה אלף מלים", על ידי המחשה קליטה וברורה של תפאורת האירוע, אירגון המקום, גוונים, תאורה ועוד...

אירוע חדש עומד לצאת לדרך, ובאופן טבעי עולה הצורך גם בתיעוד. מהם הדברים שכדאי לקחת בחשבון ? במאמר זה אנסה לשפוך קצת אור על הנושא.

נתחיל בהגדרת הדרישות הבסיסיות :

משך הצילומים: יש לקחת בחשבון לא רק את משך האירוע נטו. יש לבדוק האם צריך צילומים מוקדמים כמו למשל במקרה שיש ערך חשוב לתיעוד המקום טרם פתיחת האירוע. זהו הזמן היחיד בד"כ בו אפשר לצלם את חלל ההתרחשות בצורה נקיה, כאשר הכל מסודר בצורה אופטימלית. באירועים בהם ישנו תיכנון תאורה יחודי, צילומים מוקדמים מאפשרים ומצריכים גם שיתוף פעולה בין הצלם ובין התאורן במקום. שוב, אלה דברים שמתאפשרים בצורה נוחה לפני פתיחת הדלתות לקהל ועל כן יש לתכנן אותם מראש בלוח הזמנים והמשימות.

אופי הכיסוי הצילומי: יש להגדיר דגשים חשובים לצילום. התמקדות באיזורים מסויימים באירוע (ביתנים חשובים בתערוכה למשל) או אורחים מסויימים שחשוב ללקוח שיצולמו. כאשר הצילומים מיועדים למטרה ספציפית יש להסביר לצלם מהי המטרה. כך יוכל הצלם לכוון את נסיונו המקצועי להשגת המטרה שלכם. למשל באירוע בו קיימות מספר הרצאות מקצועיות במקביל במספר אולמות, והלקוח מעוניין לשלוח תמונות של כל המרצים למטרות יח"צ, הצלם ידלג בין האולמות ויוותר אותו זמן על צילומי אוירה או תיעוד המקום על מנת שלא יתפספס צילומו של מרצה חשוב.

היערכות לשליחת צילומים דחופים: הודעות לעיתונות בצירוף תמונה דורשות אספקה מהירה או אפילו מיידית של התמונות החשובות. יש לקחת זאת בחשבון מבעוד מועד ולדאוג לאפשרות להעלאת התמונות למחשב המחובר לאינטרנט. תא עיתונות, טרקלין עסקים, או מחשב נייד יכולים לתת את המענה הדרוש.

כמו כן לדאוג מבעוד מועד לכתובות אימייל למשלוח התמונות למערכות העיתונים הרלוונטיות ואנשי הקשר.

כעת נרחיב את זוית ההסתכלות: ...

ראיה לטווח ארוך: אמנם צילום האירוע עשוי לשרת מטרה נקודתית כמו למשל הודעה לעיתונות, אולם בראיה רחבה יותר הצילומים נכנסים ל"אלבום" האישי של הלקוח. כלומר הצילומים מרכיבים את תיק העבודות של הלקוח, את תיעוד ההפקות לסוגיהן, את האורחים שלקחו חלק באירועים. חשבו מה חשוב לכם לתעד מהאירוע באופן שישמש אתכם בהמשך מול לקוחות נוספים. צילומים הממחישים את העבודה, החומרים, החלל המעוצב, האוירה, כמות האנשים במקום ואפילו תנועה.

מועדי אספקת התמונות: בעידן הדיגיטלי קל יותר למסור חומרים תוך פרק זמן קצר, ובכל זאת יש מצבים בהם עומס העבודה של הצלם גורר עוד מספר ימי עבודה. במקרים בהם קיימת דחיפות מיוחדת יש לציין זאת מראש ולוודא עם הצלם מתי יסופקו הצילומים.

חזרה גנרלית :  בהפקות מופעים כדאי לשקול הזמנת הצלם גם לחזרה הגנרלית או לסיור מקדים. כך לא יהיה צורך לבזבז זמן יקר במועד האירוע על היכרות עם הליין-אפ, מיקומי הצלם, פריסטים של תאורה וכו'...

תאום כניסה למתחמים: הפקות גדולות גורמות לעתים לסירבול קל בסידורי הכניסה... זאת בשל מעגלי האבטחה הקשוחים מסביב למיתחם. וודאו לפני האירוע שהצלם מופיע אצל קצין הבטחון/ מנהל הפקה ברשימות על מנת שלא יבוזבז בכניסה זמן יקר.

ועוד כמה מלים טכניות...

גיבוי – זה לא רק טפיחה על השכם... הכוונה כמובן לצורך בציוד גיבוי לעת תקלה. האירוע חשוב לכם ? וודאו עם הצלם שהוא מגיע עם מערכת גיבוי (מצלמה נוספת, פלאש נוסף, וכו...).

הגודל קובע?  המירוץ אחר הפיקסלים קצת מבלבל... טעות נפוצה היא להעריך איכות מצלמה על פי מספר המגה-פיקסלים שלה. ישנן מצלמות כיס פשוטות עם 10 מגה פיקסל שאיכותן נמוכה ממצלמות מקצועיות עם מחצית מספר הפיקסלים. לא אלאה את הקורא בהסבר שמצריך מאמר בפני עצמו, רק אציין שהחשיבות היא למקצועיות הציוד, העדשות, וכמובן מקצועיות הצלם. לא על הפיקסל לבדו...

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך