הרצאות העשרה לעובדים ומנהלים

הרצאות העשרה לעובדים ומנהלים בחברות עסקיות

הרצאות בחברות עסקיות הן לא דבר חדש, אולם נדמה כי עניין זה תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות ותופס מקום של כבוד בסדר היום הארגוני בחברות גדולות וקטנות.

הזמנת הרצאות הינה משימה המוטלת לרוב על אנשי הרווחה וההדרכה בארגונים הגדולים ובבינוניים על אנשי משאבי אנוש ובקטנים על אנשי האדמיניסטרציה.


בשנים האחרונות תודות לביקושים הגדולים שיצרו הארגונים העסקיים ,נפח המרצים בארץ גדל משמעותית וזה הביא איתו לצד יתרונות ההיצע גם לזילות מסוימת של מקצוע המרצה. עובד בארגון המעוניין להזמין כיום מרצה נסמך בעיקר על מידע משמקבל מעמיתים מחברות אחרות או מתקשר עם סוכנות מרצים וזו האחרונה אמונה על סטנדרטים גבוהים של סינון קפדני של המרצים אותם היא מייצגת.

מרצים בארגונים נחלקים בעיקר לשתי קטגוריות עיקריות.: העשרה כללית והעשרה ארגונית.

בראשונה נמצא מגוון רחב מאוד של נושאים העשרה כלליים כגון , מדע, אקטואליה, הומור ועוד. בתחום העשרה ארגונית נחשף לנושאים המתקשרים בעיקר לקטגוריות SOFTSKILS כגון: תקשורת בין אישית, שיווק , מכירות , שרות , ניהול ועוד.

הרצאות איכותיות ככלל נותנות ערך מוסף גבוה לארגון בו הן ניתנות אם בפני מנהלים ואם בפני עובדים. המטרה המרכזית היא כמובן העשרת העובד, אך לצד זה נוכל למצוא ערכים כגון : תגמול העובד, עבודת צוות (בהרצאה אינטראקטיבית ) , הזדהות עמוקה יותר של העובד עם הארגון וכו'.

על מנת למצוא את המרצה המתאים ונכון על האמון על ההזמנה לחשוב בפרמטרים של מסר ישיר ומסר עקיף שברצונו להעביר דרך ההרצאה. ניתן לסכם זאת בכך שהצלחת ההרצאה הינה בהתאמת המרצה לקהל . לצורך כך יש להתחשב במס' דברים: מרצה שמתאים לקהל קטן לא תמיד מתאים לקהל גדול ולהפך . נושאים ספציפיים עשויים להתאים לחלק מהקהל ולא לכולו וחושב מכל : יש להימנע הימנעות מוחלטת מקביעת דעה לפי טעם אישי של המזמין אלא לראות בראיה כוללת את הצרכים ומה עשוי להתאים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך