סרט תדמית ככלי לקידום הפעילות השיווקית

סרט תדמית ככלי לקידום הפעילות השיווקית

אם תמונה אחת שווה אלף מילים, כמה שוות 25 תמונות בשנייה בסרט שאורכו 5 דקות ?

במקרה שמדובר בסרט תדמית, הסכום שווה יותר מסך חלקיו.  לסרטי תדמית השפעה אדירה במהלכים שיווקים, והם יכולים להוות כלי אפקטיבי בחיפוש אחר משקיעים, בפנייה לסגמנטים חדשים ובמיצוב העסק באופן כללי בשוק המטרה.

 

בעידן בו אנו מוצפים בכמות אינסופית של מסרים באמצעי התקשורת השונים, הקרב על תשומת הלב של קהל המטרה הופך קשה יותר ויותר. פרסומות בעיתונות, בשלטי חוצות, בטלוויזיה, באינטרנט ובדואר זבל הם רק רשימה חלקית של מסרים שכנועיים הסובבים אותנו ללא הרף. אם לא דיי בכך שהפרסום מציף את המדיה המוכרים לנו, אזי הוא גם חודר לחיינו בשעת נהיגה, בזמן הקניות בסופר ואפילו בכניסה לנוחיות בחדר הכושר, שם תלויה הפרסומת האחרונה לדאודורנט חדיש.

עם כל הרצון הטוב של המפרסמים, מוחנו אינו מסוגל לעבד את כל המידע המופנה לעברנו, ולכן אנו מפתחים מסננים קוגניטיביים, שמסייעים לנו לברור ולקלוט את אלה בצורה שקולה. המסננים מסייעים לנו להפריד בין עיקר לטפל לפי מנגנונים אינדיבידואליים וסובייקטיביים, וכך באופן לא מודע (לרוב) אנו קשובים וממוקדים, במה שמעניין אותנו ורלוונטי לנו ו/או במה שנראה כחריג ובלתי שגרתי. תהליכי סינון אלה כמוהם כאוטומציה בה מוחנו פועל בכדי להקל עלינו ובכדי לחסוך לנו משאבים. דבר זה אינו חיובי לחלוטין, ואף טומן בחובו סיכונים רבים של טעויות ייחוס, הכללות ועוד.

היכולת להגיע לקהל היעד ולשכנע אותו אינה משימה פשוטה, כפי שעולה מן ההקדמה. הדבר נכון כאשר מבקשים למצוא משקיעים למיזם חדש, לגייס לקוחות בתערוכה או לפנות לסגמנטים חדשים. למעשה, אם אנסה לכתוב זאת ככלל גורף: כל פעולה שכנועית המנסה להניע את קהל המטרה שלנו דורשת מאמץ והשקעה רבה. משום שכך, חברות רבות משקיעות בפעילות שיווקית יצירתית מתוך כוונה לבלוט ולמשוך תשומת לב. פעמים רבות, כחלק מהאסטרטגיה השיווקית, יכלול תמהיל השיווק פעילויות BTL מושקעות ובנקודה זו נכנס לתמונה גם הכלי בו עוסק מאמר זה - סרט תדמית.

סרטי תדמית מציגים לרוב את רוח העסק ואת תחום הפעילות. שני מרכיבים כלליים אלה מסייעים לגיבוש תפיסתו של הצופה, ולמעשה משפיע על מיצובה של החברה. בסרטים מסוג זה נראה פעמים רבות את קווי הייצור, את המוצרים, את צוות ההנהלה והעובדים ונשמע חוות דעת ועדויות (Testimonials). כוחה של התמונה הנעה גדול בהרבה מכוחה של תמונה אחת בקטלוג או באתר אינטרנט, ואם נוסיף לזה גם יכולת לשלב קולות ומוסיקה, הרי שזהו מתכון טוב להצלחה. רק מי שמכיר באמת את העוצמה של סרט בתערוכה או בפגישה עסקית, יכול להעיד על האפקטיביות של סרט תדמית בסיטואציות עסקיות שונות. סרט תדמית יכול להכיל אלמנטים שונים ומגוונים כמו אפקטים וויזואליים, אפקטים קוליים, הדמיות תלת מימד, אנימציות ועוד. כל אלה צריכים להיבחן בצורה מדוקדקת בהתאם לפרמטרים שונים: מיהו קהל המטרה ? מה רוצים לומר? מה מנסים להשיג ? מהו טון הפנייה ? היכן יהיה מוקרן הסרט ? באילו שפות ? ועוד.

חברות רבות בוחרות להפיק סרטי תדמית ו/או סרטי מוצר, שישמשו אותם בכנסים, בתערוכות, באירועים ובפרזנטציות. נניח לדוגמא שחברת "מצליח תעשיות" פיתחה מוצר חדשני וראשוני ואין לה עדיין קהל לקוחות. המוצר של חברת "מצליח" הינו רעיון, שנמצא בשלבי בדיקה אחרונים במעבדה וגודלו של המוצר כ-5 מטרים. מה יעשה מנכ"ל החברה, המעוניין להציג בפני קהל היעד את המוצר? מפאת כובד משקלו וגודלו לא יוכל לשאת עימו את המוצר מפגישה לפגישה, וכמו כן לא יוכל לערוך עימו הדגמות הכרוכות בהתקנה וכו'. נראה, כי הפתרון האולטימטיבי במקרה זה יהיה הפקה של סרט תדמית/מוצר אותו ניתן להציג באמצעים פשוטים בכל זמן ובכל מקום. בסרט מסוג זה יוכל המנכ"ל להציג הדמיות תל מימד וסימולציות הממחישות בצורה הטובה ביותר את אופן פעילותו של המוצר החדש. דוגמא זו הינה קלאסית, אך כמובן שניתן להפיק סרטים מסוגים שונים המסייעים לשיפור המיצוב, להדגשת הבידול ובשורה התחתונה מסייעים להשגת המטרות השיווקיות באשר הן.

המשימה של הפקת סרט תדמית כרוכה בתהליכי הפקה מרובים, אשר דורשים מיומנות וידע מקצועי ללא פשרות. בשלבים הראשוניים יש לתאם ציפיות בין כל המעורבים בתהליך ההפקה. שלב טרום ההפקה (Pre Production) חייב להיות מחושב ומדוקדק ככל הניתן, בכדי שלקראת הצילומים ואיסוף החומרים בשלב ההפקה (Production) לא תיהנה הפתעות, שעלולות לגרום לעיכובים. שלב אחרית ההפקה (Post Production) הינו שלב חשוב ומכריע בדרך למוצר המוגמר. בשלב זה יבלו אנשי ההפקה את זמנם בעריכת החומרים המצולמים עד לשלב המוצר המוגמר. אם כל השלבים תוכננו כנדרש מתחילתם ועד סופם בהקפדה מלאה, הרי שהמוצר הסופי, הסרט, הוא רק תחילתה של דרך חדשה.

לסיכום, בעולם רווי מסרים פרסומיים, יש להשקיע מחשבה בכדי להצליח לבלוט ולזכות בתשומת לב הקהל. הטכנולוגיה  הינה כלי שרת בהשגת מטרה זו.  באמצעותה עומדים לרשותנו כיום כלים מתקדמים לשם העברת מסרים בצורה חווייתיות ורב חושית. סרט תדמית הינו כלי חשוב ומרכזי בפעילות שיווקית, כיוון שהוא מאפשר העברת אינפורמציה בצורה ידידותית ומקורית. סרט תדמית יכול לשמש פעמים רבות ככרטיס הביקור של העסק. ניתן להציג בו את העסק ואת תחום העיסוק, ואף לשלב בו צילומים של לקוחות מרוצים ושל ממליצים.

מאמר ראשון זה מתוך סידרת מאמרים מציג על קצה המזלג את היתרונות, שיש להפקת סרט תדמית בשוק תחרותי. במאמרים הבאים אסקור את הטכניקות השונות והמגוונות המסייעות להפקת סרט תדמית מוצלח החל משלב התכנון המקדים, כלה בשלב ההחלטה על אפקטים מיוחדים ועד לשלב האפשרויות השונות למוצר המוגמר. 

נכתב על ידי עמית גליטמן

אופוס הפקות בע"מ 2008

טלפון: 03-6488494 

פקס  : 03-6488495

נייד   : 052-2931883

amit@opus-tv.co.il

www.opus.co.il  בקרוב האתר החדש...

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך