כיצד מוכרים רעיון

כיצד מוכרים רעיון?

ארז חגי, ד'ה מארקר קום

בסדר, יש לכם רעיון נפלא. ומה עכשיו? קחו 15 כללים בסיסיים שיעזרו לכם לשווק אותו ולהפוך אותו לעסק מצליח.

 1. למדו לאהוב את הלקוחות שלכם. 
אל תחשבו רק על הכסף שתעשו ממכירת הרעיון, המוצר או השירות שלכם. חישבו כיצד הם יתרמו לאיכות חייהם של הלקוחות שלכם. מכירה מתוך כוונה אמיתית וכנה לעזור היא המניבה את התוצאות הטובות ביותר בטווח הארוך. 

2. האמינו בעצמכם. 
ובחברה, במוצריה או בשירותים שהיא מספקת. אם אתם לא תאמינו, מי יאמין בכם? אל תמכרו משהו שאינכם מאמינים בו, אל תשקרו לעצמכם. הלקוחות לא טיפשים, במוקדם או במאוחר הם ירגישו שמנסים לסדר אותם. 

3. זכרו להכין שיעורי בית.

הכנה מביאה לתוצאה - כדאי להיערך לפגישות ולשיחות עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. טוב תעשו אם תכינו חומר רקע על מהות הפגישה, על האנשים המשתתפים בה ועל הפוטנציאל הגלום בשיתוף הפעולה עמם. אנשים אוהבים שמכבדים אותם ואת זמנם. 

4. למדו להקשיב.

אנשים לא מפסיקים לדבר. כולם אוהבים להראות שהם יודעים הכל. תנו ללקוחות שלכם לדבר, הקשיבו להם, גלו מה חשוב עבורם ורק אז הגיבו בדיוק לנקודות המעניינות אותם והשתמשו באותן המלים ובאותם הביטויים שבהם הם השתמשו. כך, הלקוח מבין באופן לא מודע שהקשבתם לו ושאתם תתנו את המענה למשאלותיו. 

5. אל תפחדו מתשובה שלילית.

אין אנשים שכל עסקה מצליחה להם, שאף אחד לא התלונן אף פעם על המוצר או השירות שלהם. אם אתם נתקלים באנשים שמציגים את עצמם ככאלה - התרחקו מהם, הם פשוט שקרנים. לכן חשוב כל הזמן לנסות ולא להתייאש. לאחר תשובה שלילית ועוד אחת ועוד אחת - תגיע החיובית, האמינו בכך.

6. הציבו יעדים ומטרות ריאליים.

אי אפשר לעבוד ללא תוכנית פעולה, חייבים להציב מטרות ויעדים יומיים, שבועיים, חודשיים, רבעוניים ושנתיים. המטרות והיעדים חייבים להיות ריאליים - קצת יותר גבוה ממה שאתם מצפים, אבל ריאליים. המטרות והיעדים חייבים להיות כתובים, גם אם הזיכרון שלכם פנטסטי. מה שנכתב - מתועד, והמחויבות שלכם כלפיו עולה. כדאי לבדוק בכל יום אם עמדתם במטרות שהצבתם לעצמכם. אם גיליתם שלא, יש לבדוק מדוע - ולעדכן את הציפיות בהתאם.


להתחיל את הסטארט אפ

 7. קבלו החלטות.

יש אנשים שקשה להם להחליט ומעדיפים שאחרים יחליטו עבורם. נצלו את ההזדמנות ועשו זאת, הם יעריכו אתכם הרבה יותר - וכך גם תקדמו סגירת עסקה.

8. התאימו את השיווק ללקוח.

התאימו את עצמכם לסיטואציה ולמשתתפים בה מבחינת הסגנון, בחירת המלים, טון הדיבור וחוש ההומור - אנשים אוהבים שמדברים עמם בגובה העיניים ושלא מתנשאים עליהם. 

9. השתמשו בסיפורים ובאנלוגיות מהחיים.

קשה לכולנו לקלוט את כמויות החומרים, המספרים והמסרים שמועברים אלינו. לכן השתמשו בדוגמאות, בסיפורים אישיים ובמקרים שקרו ושניתן להזדהות עמם.

10. היו ישרים והוגנים.

חד וחלק, אם אתם רוצים לקוחות לטווח הארוך עליכם להקפיד על יושרה והגינות. 

11. אל תפסיקו לשפר.

הקפידו להשתפר, להפיק לקחים, ללמוד מטעויות, להכין תסריטים ולהגיע לפגישה הבאה מוכנים יותר. מותר לטעות, אבל חשוב להתנצל ולעשות הכל כדי שלא לחזור על אותה הטעות בעתיד. 

12. אל תתבישו לא לדעת.

ידע הוא כוח. אל תתביישו לשאול שאלות כדי לדעת יותר. אנו חיים בעולם שככל שמקורות המידע בו רבים, כך אנו יודעים פחות. אנחנו לא צריכים לדעת הכל, אנשים לא אוהבים אנשים שיודעים כל דבר ושיודעים לתת תשובה לכל שאלה. הלקוחות שלנו יעריכו אותנו יותר אם נבדוק עניינים מסוימים עם מומחים ונחזור אליהם בהמשך. 

13. תנו שירות שעולה על מה שמצופה מכם.

הבטיחו ללקוחותיכם מעט וקיימו הרבה. הפתיעו את הלקוחות - תנו להם שירות שעולה על ציפיותיהם. 

14. למדו להתעניין באנשים שאתם פוגשים.

אנשים הם עם מוזר, הם אוהבים שמתעניינים בהם. הרימו טלפון לשאול מה נשמע. 

15. הקפידו לפרגן.

הקפידו להעריך את העובדים שלכם ואת כל מי שעוזר לכם בדרך להצלחה. זכרו - תודה לא עולה כסף, אבל היא שווה זהב.

 

הכותב הוא מנכ"ל משותף ב-Cinterra Group, העוסקת ביצירת לובי קמעוני לעסקים.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך