רושם ראשון – תדמית המשרד

רושם ראשון – תדמית המשרד

מאת: ציפי גלזר, התנהגות תדמיתית בעסקים ובחברה

תהליך יצירת הרושם הראשוני בארגון מורכב לא רק מהעובדה שאנשי הארגון מעניקים תשומת לב למראם החיצוני אלא גם מהצורה בה הם נשמעים, כאשר הדגש הוא על המענה הטלפוני הראשון.

פרט נוסף ומשמעותי בתהליך יצירת הרושם הראשוני של הארגון הנו כיצד הוא נראה בעיני המבקר בפעם הראשונה.

כדי ליצור את הרושם הראשוני הטוב ביותר אפרט את אותם הנושאים להם תפקיד מכריע: 

• חניה: האם אתם כארגון דואגים למקום חניה קרוב ומסודר לאורחיכם?

• שילוט: האם קיים שילוט בולט ומאיר עיניים מחוץ למבנה, האם ישנו שילוט בכניסה למשרד?

• מראה כללי של המשרד: האם הוא נקי ומסודר, צבוע בצבעים נעימים ומרגיעים, האם יש תמונות    מתאימות על הקירות, תאורה מתאימה, שטיחים תואמים.

• דלפק הקבלה: האם הוא אסתטי, נקי, מסודר, ללא בלגן של ניירות, כוסות קפה וכו'?

• תגי שם: האם לפקידות הקבלה ולשאר העובדים יש תגי שם על הדש או על השולחן.

• פינת ההמתנה: פרט מאד חשוב. האם היא מכילה כורסאות נוחות ושולחן, האם היא משתלבת מבחינת הדוגמה והצבעים עם הריהוט הכללי במשרד, האם היא מכילה חומר פרסומי של החברה?

• אירוח: האם אתם דואגים לכבד את אורחיכם, האם הספלים והתחתיות תואמים, האם אתם מגישים  כיבוד בכלים אחידים, האם צבעי הכלים משתלבים עם הצבעים הכלליים במשרד?

• שירותים: האם השירותים נקיים, מאווררים ומכילים את כל האביזרים הדרושים?

• מטבח: האם הוא נקי ומסודר ומכיל כלים יפים ולא שאריות שבורות מהבית?

אני ממליצה על תרגיל קטן: היו אתם אורחים של עצמכם, הגיעו למשרד ובדקו את כל הפרטים שהוזכרו כאשר אתם שמים עצמכם בנעלי אורחיכם. לאור מסקנותיכם שפרו את מה שנדרש.

כאשר ארגון מקפיד על הפרטים המרכיבים את אותו רושם ראשוני חיובי, הוא יוצר בכך אווירה חמה, נוחה, מקבלת ופתוחה לא רק לאורחיו אלא גם לעובדים בו.

באווירה כזו העובדים מרגישים הרגשת שייכות, גאוות יחידה וכפועל יוצא יש העלאה בתפוקה!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ציפי גלזר, התנהגות תדמיתית בעסקים ובחברה, אימון אישי ועסקי

http://www.tadmit4u.net/tzipi.html

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך