מה השתנה הכנס/האירוע הזה מכל האירועים?

מה השתנה הכנס/האירוע הזה מכל האירועים?


כדי לדעת איך לשווק את האירוע שלך טוב יותר, אתה חייב לשאול את עצמך איך אתה מבדל אותו משאר המתחרים, הדומים לו בדיוק.

האם בכנס שלך מופיעים מרצים פופולאריים יותר, אשר יתרמו להגעת משתתפים רבים יותר?
האם יש באירוע הכרזה של מוצר או שירות חדשים שלא היו כמותם בשוק קודם לכן?
האם למוצר או שירות זה יש יתרון בולט שלאחרים אין?

כל אלה צריכים לבוא לידי ביטוי בפרסום שאתה עושה לקראת האירוע, בחשיפת יחסי הציבור שלו ובמיתוגו.

המיתוג מתבטא בשפה (המסר הפרסומי) ובעיצוב הגראפי.

יצירת השפה והמסר יבואו לידי ביטוי בכל חלקי האירוע, ובכך יביאו לבידולו, קרי: בהזמנות, בשילוט, בעיצוב הדוכנים, בתגי השם, בקמפיין הפרסומי המקדים, ועוד ועוד.

הפרסום:

* חייב להיות ממוקד לקהלי המטרה הרלבנטיים לאירוע. 
אם הקהל שלך הוא מקבלי החלטות בארגוני היי טק – אין צורך להרבות במודעות בעיתון יומי כלשהו. עדיף להתרכז בעיתונות נישתית, ובעיתונות כלכלית יומית.

* יש לבחור את סוג המדיה המתאימה ביותר לפרסום – אינטרנט, מדיה מודפסת, שילוט חוצות, רדיו, אוטובוסים, טלויזיה – כל זאת גם בתאום עם תקציב הלקוח המוגדר. יתכן ומדיית הטלויזיה תהיה המתאימה ביותר לסוג האירוע אותו אתה רוצה לשווק- אך ללקוח תקציב כה מצומצם שבקושי יספיק לחשיפה רק בעיתונות נישתית מפולחת...

* יש לקבוע את זמן החשיפה – באם רצונך להביא קהל ממוקד, ויש לך את היכולת להגיע אליו (כמו מאגר דטה בייס קיים או נרכש) – ניתן לצמצם את זמן החשיפה בפרסום לתקופה של כחודש וחצי עד חודשיים לפני האירוע. במידה וזהו אירוע ענק, המכיל מספר רב של משתתפים, ניתן להתחיל לטפטף את תאריך האירוע (בסגנון של Save the Date) כבר כ-6 חודשים לפניו, וכשלושה חודשים לפני האירוע, להתחיל לפרסם מודעות מפורטות יותר הכוללות תוכן, מרצים ועוד.

* יש לנהל את התקציב הנתון לפרסום בצורה מיטבית – כל שקל שהולך לפרסום, צריך להביא לנו עוד לקוחות בסוף היום...
זכרו: כל פעילות שיווקית לקראת אירוע, צריכה להביא בסופו של דבר ליותר מכירות ויותר כסף בקופה של הלקוח! 

יחסי ציבור:

רעש תקשורתי חיובי סביב כנס הוא דבר מבורך. להלן מספר המלצות:

* הזמן עיתונאים רלבנטיים לאירוע, אשר יצלמו ויסקרו. במידה ואין באפשרותם להגיע, דאג לשלוח צילומים מהאירוע והפצתם למערכות העיתונים הרצויות, תוך כדי צרוף הודעה לעיתונות על הנושאים החמים שהיו בכנס.

* דאג לראיון אישי 1:1 עם עיתונאי מסוים ועם מנכ"ל החברה או נציג בכיר של החברה מחו"ל (אם הוא משתתף באירוע), במהלך האירוע עצמו. כך יוכל העיתונאי גם לקבל סקופ בלעדי וגם להתרשם מהכנס, היקפו, תוכנו וקהל המטרה שהגיע אליו.

* כדאי להתחיל ל'חמם את השוק' לפני האירוע עצמו. כתבות וידיעות מקדימות על תאריך הכנס ומיקומו וגם חשיפה לנושאים שיידונו בו והצגתם כנושאים העכשוויים ביותר בשוק. כתבות משוות או כתבות מקצועיות – יתרמו לרמת המהימנות של הנושא המפורסם.

* במידה ואורחי הכבוד של הכנס לא יגיעו לכנס עצמו, ניתן לקיים Conference Call מקדים, (אשר ניתן להקרינה מאוחרת יותר  בכנס עצמו)ולזמן גם עיתונאים למפגש זה.

* לא לשכוח להכין לכל עיתונאי תיק יחסי ציבור מסודר ובו: הודעה לעיתונות, פרופיל חברה, דף מוצר או שירות חדש (אם קיים), וכן כתובת להתקשרות עתידית לקבלת מידע נוסף. 

יש לצרף גם כלי כתיבה, רצוי ממותג עם לוגו החברה, דפי כתיבה ממותגים ושי קטן הקשור לאופי האירוע ומהותו.
אל תרבה במתנות גרנדיוזיות, שמא יתפרש המעשה כהנאת טובה, ואנחנו הרי רוצים בעיקר חשיפה 'טהורה' כלל האפשר.



בהצלחה באירועים

ארנה שומן
פרויקטים בשיווק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך